English

مدیر عامل شرکت مخابرات بیان کرد:

طرح توسعه فیبر نوری تهران در سال ۱۴۰۲/ بیش از یک میلیارد دقیقه رشد مکالمات

مدیر عامل شرکت مخابرات گفت: اکنون بیش از یک میلیارد دقیقه رشد مکالمات داشتیم. ضمن اینکه ۳۵ درصد مشترکان مشمول طرح حداقل هزینه نگهداری نمی‌شوند، زیرا خودشان سقف مکالمه را دارند

طرح توسعه فیبر نوری تهران در سال ۱۴۰۲/ بیش از یک میلیارد دقیقه رشد مکالمات

به گزارش خبرگزاری موج، مجید سلطانی در یک نشست خبری اظهار کرد: بر اساس بررسی که از سال ۱۳۹۰ تا ۱۴۰۰ داشته ایم، در شبکه شرکت مخابرات از نظر درآمدی توسعه شبکه داشته‌ایم و مشترکان ما نیز افزایش یافته اند.

 مدیر عامل شرکت مخابرات افزود: اثر درآمدی به صورت میانگین و تعداد مشترکین ما که قبض پرداخت می کنند و فعال هستند حدود ۲۰ میلیون نفر هستند. درآمد ریالی و ارزی شرکت مخابرات طی ۱۰ سال به نسبت افزایش هزینه ها حدودا ۲۲ برابر شده است؛ این در حالی است که درآمد ما کاهش یافته، اما هزینه ها ۱۲ برابر شده است.

سلطانی تاکید کرد: به دنبال افزایش تعرفه‌ها، درآمد شرکت مخابرات ۲۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت، اما از سوی دیگر افزایش حقوق ۲۵۰ میلیاردی در ماه را داریم که اثر درآمدی تعرفه برای توسعه به صفر رسیده است. عددی که در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات به تصویب رسید به طور میانگین ۱۴ هزار و ۸۰۰ تومان بود که پس از یک سال، میانگین ۹۰۰۰ تومان ابلاغ شد و ما نیز این عدد را اعمال کردیم. حدود ۱۰ هزار سوئیچ در کشور در حال کار داریم و زمانی که مشترکی گوشی را برمیدارد انتظار دارد که کار کند بنابراین این ۱۰ هزار سوئیچ نیازمند نگه داری هستند.

 مدیر عامل شرکت مخابرات ادامه داد: اکنون بیش از یک میلیارد دقیقه رشد مکالمات داشتیم. ضمن اینکه ۳۵ درصد مشترکان مشمول طرح حداقل هزینه نگهداری نمی‌شوند، زیرا خودشان سقف مکالمه را دارند.

زارعیان درباره گلایه برخی کاربران مبنی سرعت تمام شدن بسته‌های اینترنت بیان کرد: روند ترافیک ما نشان می‌دهد در اردیبهشت امسال تعداد بسته‌های اضافی که فروخته شد ۸۰۰ هزار و آبان‌ماه رشد ۱۷۳ هزار بسته‌ای داشته است که این امر نشان می‌دهد رابطه ای بین مصرف مردم و بسته‌های اینترنت وجود دارد.

معاون تجاری شرکت مخابرات ایران معتقد است از زمانی که سیاست‌های فیلترینگ اجرایی شد، مصرف بسته‌ها کاهش یافته است، شبکه فیبر نوری آینده اینترنت کشور و بستر اصلی توسعه نسل پنجم اینترنت نیز فیبرنوری است.

وی ادامه‌داد: در سال ۱۴۰۱ پس از سه سال دوندگی، مصوبه مربوط به افزایش هزینه حداقلی نگهداری خط تلفن را اجرایی کردیم. عددی که در کمیسیون تنظیم مقررات به تصویب رسید به طور میانگین ۱۴ هزار و ۸۰۰ تومان بود که پس از یک سال، میانگین ۹ هزار تومان ابلاغ شد و ما نیز این عدد را اعمال کردیم.

مدیر عامل شرکت مخابرات درباره پوشش فیبر نوری گفت: پیش بینی ما حداقل ۴ تا ۵ میلیون پورت است ۲ تا ۲.۵ میلیون پورت نصب و کانکت می شود و اعتبار آن نیز از محل منابع شرکت است. ما باتوجه به اینکه بزرگترین شرکت ارتباطی هستیم تمام سعی ما این است که پروژه توسعه شبکه ملی اطلاعات و فیبر نوری در زمان خود به ثمر بنشیند.

وی با تاکید بر اینکه در طرح توسعه فیبر نوری تهران در سال ۱۴۰۲ جهش را شاهد خواهیم بود، افزود: در این حوزه طرح خوبی آماده شده روی راهبرد تجاری و معاونت شبکه کار شده، طرح ۳ تا ۴ ساله بوده است و ۱ میلیون ۶۰۰ هزار پورت در طرح پیش بینی شده که تا ۲ سال آینده شاهد سرعت توسعه در این زمینه خواهیم بود.

مدیر عامل شرکت مخابرات درباره پرداخت مطالبات بازنشستگان گفت: نگهداشت و توسعه شرکت در اولویت سهامداران است نباید کاری کنیم شیرازه از هم بپاشد موضوع بازنشستگان این مجموعه بحثی قدیمی است، بنای ما پرداخت بدهی ها است اگر قرار بود پرداخت نشود در بودجه پیش بینی نمی شد اما موضوع این است که افزایش درآمدی که سالها قبل باید اتفاق می افتدذ در شهریور ۱۴۰۱ رخ دادو از ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۱، ۳ هزار میلیارد تومان به بودجه اضافه شده و این یک شوک بود در هر حال در بودجه بحث مطالبلت بازنشستگان دیده شده است که از محل فروش بخشی از دارایی ها پرداخت شود و دلیل اینکه ماهانه پرداخت نی شود این است که نقدینگی وجود ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه