English

دبیرکل فدراسیون طیور ایران در گفتگو با خبرگزاری موج:

قیمت مصوب مرغ و تخم مرغ تا پایان سال ثابت می ماند

فرزاد طلاکش گفت: با توجه به اینکه نهاده های موجود در بازار از قبل خریداری شده اند و تا پایان سال برای مرغداران کافی هستند، از این رو فعلا هیچ افزایش قیمتی در نرخ مصوب گوشت مرغ و ... وجود نخواهد داشت.

قیمت مصوب مرغ و تخم مرغ تا پایان سال ثابت می ماند

دبیر کل فدراسیون طیور ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج درباره تاثیر افزایش قیمت دلار بر گرانی برخی محصولات مانند گوشت مرغ و تخم مرغ، گفت: با توجه به اینکه نهاده های موجود در بازار از قبل خریداری شده اند و تا پایان سال برای مرغداران کافی هستند، از این رو فعلا هیچ افزایش قیمتی در نرخ مصوب گوشت مرغ و ... وجود نخواهد داشت.

فرزاد طلاکش با اشاره به اینکه اصلاحاتی ممکن است درباره مقداری از نهاده های که سال آینده به مرغداری ها تخصیص داده میشود رخ دهد، افزود: در شرایط کنونی برنامه دولت این است که نرخ 28500 تومان سامانه نیما مبنای واردات باشد به همین دلیل مابه التفاوت نرخ دلار از 24 هزار تومان تا 28500 تومان برای واردات نهاده های جدید لحاظ می شود به همین دلیل قیمت مصوب هم باید بر مبنای نرخ ارز بالاتر برود.

او با تاکید بر اینکه دولت در زمان آزادسازی نرخ ها و حذف ارز دولتی در اردیبهشت 1401 وعده تخصیص ارز واردات نهاده ها با قیمت 24 هزلار تومان تخصیص تا پایان سال داده بود، اظهار کرد: اما حالا با تغییر نرخ ارز، واردات و ثبت سفارش نهاده های آتی هم متناسب با ارز روز تغییر وضعیت می دهند.

به گفته طلاکش قیمت نهاده های دامی در اردیبهشت ماه ریالی مصوب شده بودند و این به معنای این است که اگر قرار باشد نرخ جدیدی برای واردات نهاده ها تخصیص داده شود باید حتما مصوبه هم تغییر کند.

دبیر کل فدراسیون طیور ایران با اشاره به اینکه در حال حاضر میزان تولید مرغ و تخم مرغ فراتر از نیاز بازار داخلی است، گفت: این وضعیت عرضه و تقاضا ممکن است در آینده بازار هم اثر داشته باشد، چراکه در شرایط کنونی بسیاری از مرغداری ها محصول خود را با قیمتی بسیار پایین تر از نرخ مصوب عرضه می کنند و حتی در برخی مواقع 7 تا 10 هزار تومان کمتر از قیمت می فروشند و این تفاوت قیمت روی جوجه ریزی آنها تاثیر خواهد گذاشت که نتیجه آن کاهش تولید در چند ماه آینده خواهد بود در حالی که شب عید و همچنین ماه رمضان را هم در پیش داریم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه