English

معاون وزیر راه و شهرسازی در گفتگو با خبرگزاری موج:

هزینه در آزادراه تهران_ شمال وظیفه دولت نیست

محمود غفاری گفت:هزینه در آزادراه تهران_ شمال وظیفه دولت نیست چون تنها عده ای از آن استفاده می کنند، گفت: در تمام دنیا در هر آزادراهی که امکان درآمدزایی وجود داشته باشد دولت سرمایه گذاری نمی کند و از طریق بخش خصوصی این پروژه ها تامین مالی می شوند.

هزینه در آزادراه تهران_ شمال  وظیفه دولت نیست

معاون وزیر راه و شهرسازی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج با اشاره به اینکه در لایحه بودجه سال آینده و حتی در احکام دائمی شرایط جذب سرمایه گذاری تسهیل شده است، گفت: در آیین نامه تبصره ۴ که دو ماه پیش ابلاغ شده نرخ سود سرمایه گذاری بلند مدت تا بعلاوه ده درصد در نظر گرفته شده و به سرمایه گذاران برای ورود به پروژه‌ها انگیزه کافی می دهد.

محمود غفاری با بیان اینکه بسته های تجاری تعریف شده است، گفت: خودروها امروز با هر استانداردی روی جاده ها حرکت می کنند و گازوئیل هم ارزان قیمت است به همین دلیل پروژه های حوزه ریل اقتصادی نیستند، در صورتی که چشمه های باری که یک میلیون تن محصول دارند ملزم شوند برنامه های خود را تا سه سال اجرا کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه شرکت هایی که در استهلاک جاده نقش زیادی دارند باید پای کار بیایند، گفت: اصلاح آیین نامه تبصره ۴ باعث شده سرمایه گذاران جدیدی برای اجرای پروژه های حمل و نقل اعلام آمادگی کنند.

او با تاکید بر اینکه هزینه در آزادراه تهران_ شمال  وظیفه دولت نیست چون تنها عده ای از آن استفاده می کنند، گفت: در تمام دنیا در هر آزادراهی که امکان درآمدزایی وجود داشته باشد دولت سرمایه گذاری نمی کند و از طریق بخش خصوصی این پروژه ها تامین مالی می شوند.

به گزارش خبرگزاری موج، یکی از برنامه های دولت افزایش جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی در پروژه های عمرانی و زیرساختی است، زیرا در سال های گذشته تعداد زیادی پروژه تعریف شده اما به دلیل محدودیت منابع بیشتر آنها ناتمام باقی مانده اند به همین دلیل بهره برداری از ظرفیت بخش خصوصی می تواند در توسعه زیرساخت های کشور کمک کننده باشد، اما باید این پروژه ها منافع اقتصادی کافی برای آنها به همراه بیاورد که در پروژه های راه تاکنون اینگونه نبوده و با تغییر مقررات و مصوبات جدید این مزیت ایجاد شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه