English

احمد مرادی:

هرمزگان پایتخت اقتصادی-تجاری کشور است

نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد و خمیر در مجلس شورای اسلامی گفت: هرمزگان ۶۰درصد کل تجارت و ۷۰ درصد صید و صیادی در کشور را انجام میدهد و هرمزگان پایتخت حمل و نقل کشور است.

هرمزگان پایتخت اقتصادی-تجاری کشور است

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، احمد مرادی نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد و خمیر در مجلس شورای اسلامی در نشست هیئت عمانی اظهارداشت: دو کشور ایران و عمان از زمان های قدیم ارتباط تنگاتنگ و صمیمی داشته اند، هرمزگان با استان مسنذام پیوند های خوشایندی نیز داشته است و افرادی از جزیره لارک شامل این خویشاوندی میشوند؛ مردم هرمزگان به مردم مسندان بسیار علاقه منداند انشالله سفر هیئت بیادماندنی باشد و دستاورد نیز داشته باشد.

وی با بیان اینکه هرمزگان قطب پالایشگاهی کشور است و امکان تبادل انرژی با کشور های همسایه را دارد افزود: انتقال انرژی از استان بوشهر به جاسک که ۱۰۰۰کیلومتر طول دارد به اتمام رسیده است و دو پالایشگاه در دست اقدام و ساخت است اعتبار آن نیز تامین شده که یکی در جاسک و دیگری در بندرعباس است امکان تولید روزی ۳۰۰هزار بشکه نفت را خواهد داشت؛ حدود ۲۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری انجام میشود و امکان سرمایه‌گذاری برای تجار عمانی برقرار است. 

مرادی اذعان کرد: بارها به مسقط ماموریت آمده‌ام و در این استان خیلی کار شده، کل استان هم پیشرفت های خوبی در بسیاری از زمینه ها داشته است.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد و خمیر در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: هرمزگان ۶۰درصد کل تجارت و ۷۰ درصد صید و صیادی در کشور را انجام میدهد و این استان پایتخت حمل و نقل کشور است.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه