English

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با خبرگزاری موج:

تصویب قوانین و مقررات جدید برای رفع موانع رشد جمعیت

مهدی مفتح گفت: باید با تصویب قوانین مورد نیاز، موانع موجود در مسیر رشد و جوانی جمعیت از بین برود تا شاهد افزایش سرعت در تشکیل خانواده در جوانان و فرزندآوری در آن ها باشیم.

تصویب قوانین و مقررات جدید برای رفع موانع رشد جمعیت

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، بانک یک موسسه ی دولتی محسوب نمی شود و حتی بانک های دولتی به معنای یک اداره ی دولتی تلقی نمی شوند که نظارتی از جنس دستگاه های دولتی داشته باشند، لذا باید نظارتی از جنس نظارت بر عملکرد بانک ها باید صورت گیرد، مدیران و کارمندان بانک ها نیز باید با اهمیت موضوع جوانی جمعیت و همچنین تبعات تورم بر زندگی آنها آشنا شوند و تلاش خود را در جهت پرداخت تسهیلات به نحو احسنت انجام دهند تا در مسیر رشد اقتصادی کشور به کار گرفته شود.

مهدی مفتح نماینده مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرگزاری موج گفت : مدیران و کارمندان بانک ها باید با اهمیت موضوع رشد و جوانی جمعیت آشنا شوند و تلاش خود را در جهت پرداخت تسهیلات به نحو احسنت انجام دهند. 

او در خصوص بحران پیری جمعیت و عدم پراخت وام فرزندآوری به افرادی که کارت پایان خدمت ندارند، بیان کرد: موضوع رشد جمعیت در دنیا و به ویژه در کشور ما یک مسئله ی مهم تلقی می شود، متاسفانه عدد میانگین سنی جمعیت در ایران به سمت اعداد بزرگتری در حال افزایش است و جمعیت کشور به اصطلاح به سوی پیری جمعیت حرکت می کند. باید تلاش شود تا سیاست هایی در جهت کاهش فشار اقتصادی بر خانواده ها برای رشد جمعیت و کاهش عددی میانگین سنی یاد شده اخاذ شود تا شاهد جمعیت جوان در کشور باشیم.

محمد مهدی مفتح در ادامه افزود: یکی از مهم ترین ارکان تحقق اهدافی مانند پیشروی در اقتصاد و منطقه قطعا جمعیت جوان است، در نتیجه باید به تقویت  انگیزه برای ازدواج و فرزند آوری  پرداخت و با تصویب قوانین مورد نیاز، موانع موجود درمسیر رشد و جوانی جمعیت را از بین برد تا شاهد افزایش سرعت در تشکیل خانواده در جوانان و فرزندآوری در آن ها باشیم.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: موضوع رشد جمعیت یکی از مهم ترین اهدافی است که باید کشور در پی تحقق آن باشد، دستگاه ها و سازمان های مربوطه متناسب با اختیارات خود باید تلاش کنند تا وظیفه ی خود را در این راستا به درستی انجام دهند، برای مثال گاهی بانک ها در پرداخت وام فرزندآوری بهانه جویی می کنند و به بهانه ی نبود کارت پایان خدمت و .... و از پرداخت آن سربازمی زنند.

وی در ادامه متذکر شد: این در صورتی است که باید تلاش شود تا در خصوص پرداخت وام هایی که در جهت رشد و جوانی جمعیت هستند، شرایط ساده ای در نظر گرفته شود و پیچ و تاب های سختی برای آن در نظر نگیرند تا این هدف بسیار مهم که مربوط به آینده ی کشور است، محقق شود.

مفتح در ادامه اشاره کرد: برای تحقق این هدف نیاز به نظارت جدی دولت و مجلس شورای اسلامی بر اجرای قوانین است، البته  بانک یک موسسه ی دولتی محسوب نمی شود و حتی بانک های دولتی به معنای یک اداره ی دولتی تلقی نمی شوند که نظارتی از جنس دستگاه های دولتی داشته باشند لذا باید نظارتی از جنس نظارت بر عملکرد بانک ها باید صورت گیرد، مدیران و کارمندان بانک ها نیز باید با اهمیت موضوع رشد و جوانی جمعیت آشنا شوند و تلاش خود را در جهت پرداخت تسهیلات به نحو احسنت انجام دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه