English

در گفتگو با خبرگزاری موج منتشر شد؛

درآمدهای دولت از محل واگذاری ها باید افزایش یابد / رشد ۶۲ درصد انتشار اوراق در سال ۱۴۰۲

دولت در بودجه سال آینده پیش بینی کرده که 251 میلیارد تومان از محل فروش دارایی ها و انتشار اوراق در،مد کسب خواهد کرد، در حالی که به گفته برخی نمایندگان مجلس پیش بینی واگذاری ها در بودجه سال جاری محقق نشده است.

درآمدهای دولت از محل واگذاری ها باید افزایش یابد / رشد 62 درصد انتشار اوراق در سال 1402

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، دولت در سال آینده پیش بینی کرده است که حدود 251 میلیارد تومان از محل فروش دارایی ها درآمد داشته باشد که 106 میلیارد تومان آن از طریق واگذاری دارایی شرکت های دولتی به بخش خصوصی انجام می شود و حدود 100 هزار میلیارد تومان هم از طریق اوراق مشارکتی و 45 هزار میلیارد تومان هم از طریق اوراق خزانه انجام خواهد شد.

انتشار اوراق در سال آینده نسبت به سال 1401 حدود 60 درصد رشد خواهد داشت . از آنجایی که هزینه های عمومی دولت در بودجه سال آینده رشدی بیش از 42 درصدی داشته است در صورتی که این اوراق برای تامین هزینه های عمومی بکار گرفته شود منجر به رشد تورم خواهد شد.

نایب رئیس اول کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با خبرگزاری موج با تاکید بر اینکه دولت باید منابع مورد نیاز خود را از طریق واگذاری دارایی های مازاد تامین کند، تصریح کرد: در شرایط کنونی برخی از شرکت های دولتی نه تنها درآمدزایی ندارند، بلکه هزینه نگهداری هم به دولت تحمیل می کنند و همین مساله باعث افزایش هزینه های کشور شده است.

مهرداد گودرزوند چگینی با بیان اینکه در شرایط کنونی دولت باید از انتشار اوراق برای تامین اعتبار پروژه های عمرانی استفاده کند، افزود: در سال جاری در حالی که دولت وعده داده بود منابع بیشتری از محل واگذاری دارایی ها تامین خواهد کرد، اما این موضوع را اجرایی نکرده است، از این رو برای سال آینده باید تامین منابع از طریق فروش شرکت های زیان ده فعال شود.

در حال حاضر لایحه بودجه 1402 در مجلس بررسی می شود و هنوز مشخص نیست که لایحه پیشنهادی به طور کامل به تصویب مجلس برسد و از آنجایی که اختلافاتی بین مجلس و دولت بر سر بودجه وجود دارد احتمالا شاهد اعداد و ارقام لایحه پیشنهادی باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی