English

یک کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرگزاری موج:

پیش بینی وضعیت شاخص بورس تهران / احتمال رشد شاخص براساس سیگنال تورمی

فردین آقابزرگی گفت: از آنجایی که بازارهای دیگر به سطحی از اشباح رسیده اند سرمایه گذاران ترجیح می دهند به بورس وارد شوند، از این رو شاخص کل بورس به رشد خود ادامه می دهد و احتمالا تا پایان سال قله قبلی بورس فتح خواهد شد.

پیش بینی وضعیت شاخص بورس تهران / احتمال رشد شاخص براساس سیگنال تورمی

یک کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج با اشاره به اینکه در حال حاضر احتمال عبور شاخص از مقاومت یک میلیون و 650 هزار واحد وجود دارد، گفت: با توجه به اینکه قیمت ارز در کشور افزایش یافته بازار هم توانسته از محدوده یک میلیون و 200 هزار واحد رشد داشته باشد، و در مقطع کنونی ادامه رشد بورس به دلیل فاکتورهای تورمی جدی است.

فردین آقابزرگی با بیان اینکه دولت هم اکنون لایحه بودجه را در دست بررسی دارد ، باید هزینه ها و درآمدهای آن روشن شود تا وضعیت بازار سرمایه هم تعیین تکلیف شود، افزود: همچنین بحث قیمت ارز در کشور همچنان نوسانی بوده و دولت باید بازار ارز را تثبیت کند تا بر مبنای آن وضعیت سرمایه گذاری ها هم مشخص شود.

او با تاکید بر اینکه بازار ارز، طلا و ... از ابتدای سال تاکنون رشد فوق العاده ای را تجربه کرده اند و بورس هنوز در محدوده رشد 20 درصدی است، پیش بینی می شود شاخص کل بورس به محدوده دو میلیون واحد برسد و این مساله تحت تاثیر سیگنال بازارهای موازی اتفاق خواهد افتاد.

این کارشناس بورس با تاکید بر اینکه ورود پول به بورس در حال اتفاق افتادن است، اظهار کرد: از آنجایی که بازارهای دیگر به سطحی از اشباح رسیده اند سرمایه گذاران ترجیح می دهند به بورس وارد شوند، از این رو شاخص کل بورس به رشد خود ادامه می دهد و احتمالا تا پایان سال قله قبلی بورس فتح خواهد شد.

آقابزرگی با تاکید بر اینکه نمادهایی که تابع نرخ ارز نیستند روند صعودی تری خواهند داشت اظهار کرد: در واقع شرکت هایی که مواد اولیه مورد نیاز خود را از طریق ارز نیمایی تامین می کنند و می توانند صادرات هم داشته باشند به دلیل اینکه این شرکت های کوچک امکان عرضه ارز به خارج از سامانه نیما دارند با حاشیه سود بیشتری روبرو خواهند شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه