English

مدیر پروژه های آب شیرین کن در گفتگو با خبرگزاری موج:

صرفه اقتصادی پروژه های آب شیرین کن از پساب برای فولاد / جزئیات پروژه شیرین سازی آب در بوشهر

فردین شهریاری گفت: موضوع انتقال آب و تامین آب شیرین از آن برای پروژه های معدنی و فولادی صرفه اقتصادی دارد زیرا هزینه بالای نسبت به تصفیه آب از سایر محل ها دارد.

صرفه اقتصادی پروژه های آب شیرین کن از پساب برای فولاد / جزئیات پروژه شیرین سازی آب در بوشهر

مدیر پروژه های آب شیرین کن در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج با اشاره به اینکه هزینه تامین آب شرب از طریق آب شیرین بستگی به محل برداشت آب حوزه عملیاتی و اسکوپ کار بستگی دارد و متناسب با آن قیمت هر متر مکعب آب شیرین متفاوت است، گفت: در شرایط کنونی هزینه برداشت آب از دریا به ازای هر متر مکعب حدود 950 دلار هزینه دارد و این قیمت ها بر پایه نوع پروژه متفاوت است.

فردین شهریاری با بیان اینکه در شرایط کنونی سه نوع پروژه برای آب شیرین کن ها تعریف می شود، افزود: برداشت آب از دریا، برداشت آب از پساب و همچنین در برخی از روخانه ها به دلیل اینکه تی دی اس آنها بالا رفته برداشت آب برای عملیات شیرین سازی از آنها استفاده می شود. بر همین مبنا تبدیل آب رودخانه به آب شرب ارزانتر و تبدیل پساب به آب شرب خیلی گرانتر است زیرا علاوه بر تی دی اس بالا املاح زیادی هم دارد.

او افزود: در شرایط کنونی یکی از بزرگترین پروژه های آب شیرین کن کشور لیان هست که با ظرفیت 35 هزار مترمکعب در بوشهر در حال اجراست و فاز نخست آن با ظرفیت 10 هزار متر مکعب به بهره برداری رسیده است.

مدیر پروژه های آب شیرین کن افزود: موضوع انتقال آب و تامین آب شیرین از آن برای پروژه های معدنی و فولادی صرفه اقتصادی دارد، زیرا هزینه بالای نسبت به تصفیه آب از سایر محل ها دارد، برای نمونه تصفیه آب برای مصارف صنعتی مانند آب مقطر آنالیز می شود و پروژه هایی مانند آب شیرین کن ذوب آهن اصفهان از محل پساب اجرا شده است.

او با بیان اینکه در ساخت آب شیرین کن برای مصارف شرب بیشتر از حیث مسئولیت اجتماعی باید نگاه کرد گفت: بازگشت سرمایه این پروزه ها 6 ساله است اما برای آب شیرین کن های صنعتی بازگشت سرمایه حدود 2 تا سه سال است.

 

بیشتر بخوانید:

جدیدترین جزئیات از اجرای طرح انتقال آب از دریای عمان به شرق کشور/ پروژه ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

تامین آب شیرین کن برای هلدینگ ارزش توسط شرکت جیمتا چین

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه