English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

رشد ۱۰ درصدی درآمد فولاد مبارکه با وجود محدودیت ها

فولاد مبارکه در حالی رشد ده درصدی درآمد را محقق کرده که در ماه های اخیر با محدودیت هایی در زمینه سوخت مواجه بود و اقتصاد هم درگیر رکود بوده و این مسأله حکایت از راهبرد جدید فولاد مبارکه برای افزایش حضور در بازارهای صادراتی دارد.

رشد ۱۰ درصدی درآمد فولاد مبارکه با وجود محدودیت ها

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، صنعت فولاد به عنوان صنعتی مادر همواره در اقتصاد کشور نقش تعیین کننده ای داشته به همین دلیل فولاد مبارکه اصفهان همواره در مسیر سیاست های کلان اقتصادی و صنعتی حرکت کرده و جایگاه خود را در اشتغال و ارز آوری تثبیت کرده است.

 فولاد مبارکه اصفهان در نه ماهه سال امسال با وجود محدودیت ها در بخش سوخت رسانی توانسته در تولید انواع محصولات رشد ۱۰ درصدی ایجاد کند و درآمد شرکت را نسبت به مدت مشابه سال قبل  افزایش دهد.  این شرکت نه تنها در ۹ ماهه امسال فروش داخلی را افزایش داده، بلکه در آذر ماه رشد فوق العاده ای در صادرات ایجاد کرده است. به عبارت دیگر فروش داخلی شرکت به  بیش از ۹۶ هزار میلیارد تومان رسیده  و به دلیل اینکه فولاد مبارکه توانسته با وجود محدودیت سوخت رسانی تولید خود را افزایش دهد قابل تقدیر است که بخشی از این مسأله به برنامه ریزی مدیران شرکت برمی گردد که تمامی خطوط تولید شرکت در فصول تابستان و ماه های آغازین فصل سرد سال با زمانبندی مناسب  نوسازی و بازسازی شدند و به دلیل اینکه در زمان محدودیت ها اجرا شد به همین دلیل سهیمه بندی انرژی عملا خللی در تولید به وجود نیاورد.

 در بازار خارجی هم فولاد مبارکه با توجه به نیاز کشور به تامین ارز رشد عرضه داشته و جزئیات آن از این قرار است که تا پایان آبان ماه ۳۵۹ هزار تن محصول صادرات کرده اما در آذر ماه با فروش ۱۴۹ هزار تن محصول صادر کرده که نسبت به میانگین ماهانه رشد قابل توجهی ثبت کرده است.

در همین رابطه مهدی کویتی معاون اقتصادی و مالی فولاد مبارکه درآمد حاصل از فروش این شرکت در آذر ماه را بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان اعلام و اظهار کرد: در مجموع ۹ ماهه سال جاری درآمد فروش فولاد مبارکه با رشد ۱۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۱۱۵ هزار میلیارد تومان افزایش یافته که ناشی از رشد فزاینده صادرات در آذرماه سال جاری است.

بر اساس گزارش عملکرد تولید فولاد مبارکه این شرکت در 9 ماهه بیشترین تولید را به محصولات گرم و سرد و همچنین محصولات پوشش دار اختصاص داده است، با این استراتژی که ابتدا نیاز داخلی کشور به طور کامل تامین شود و بعد با در نظر گرفتن نیاز کشورهای همسایه و بازارهای منطقه سبد تولیدات خود را توسعه داده است و همین موضوع زمینه ورود بسیشتر محصولات این شرکت به بازارهای صادراتی فراهم شده است.

همچنین این شرکت برای رهایی از محدودیت های ناشی از محدودیت های سوختی نیروگاه سیکل ترکیبی سه هزار مگاواتی در دستور کار دارد که احتمالا تا دو سال آینده به طور کامل وارد مدار می شود و همین موضوع تولید و صادرات فولاد مبارکه را پایدارتر خواهد کرد، چراکه در سال های اخیر با افزایش مصرف سوخت در کشور میزان سهمیه بندی گاز و برق برای صنعت شدت گرفته و روی برنامه واحدهای تولیدی تاثیر گذاشته است، هرچند فولاد مبارکه توانسته از این چالش ها عبور کند، با این حال تامین پایدار سوخت می تواند هزینه تولید را هم کاهش دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه