English

کارشناس بهینه سازی مصرف آب خبر داد؛

تنش آبی ایران از سه سال آینده افزایش می یابد

ستار صالحی گفت: تا سال ۲۰۵۰ حدود ۵۴ کشور تحت تنش آبی قرار خواهند گرفت که بخش عمده ای از آنها در منطقه منا خواهد بود و تا ۷ سال آینده ۶۲ درصد جمعیت آینده تنش آبی خواهند داشت و در سه سال آینده تنش آبی ایران بیشتر می شود.

تنش آبی ایران از سه سال آینده افزایش می یابد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، کارشناس بهینه سازی مصرف آب در نشست تخصصی مدیریت مصرف آب با اشاره به اینکه در وضعیت خشکسالی و تنش آبی قرار داریم، گفت: تا سال ۲۰۵۰ حدود ۵۴ کشور تحت تنش آبی قرار خواهند گرفت که بخش عمده ای از آنها در منطقه منا خواهد بود و تا ۷ سال آینده ۶۲ درصد جمعیت آینده تنش آبی خواهند داشت و در سه سال آینده تنش آبی ایران بیشتر می شود.

ستار صالحی با بیان اینکه ۵ لیتر آب نیاز داریم که دو لیتر نوشابه تولید شود، تصریح کرد: همچنین ۳۰۰ لیتر آب برای تولید یک تن فولاد نیاز است، به همین دلیل بهینه سازی مصرف آب با بازچرخانی آب مطرح شده و حتی در کشورهایی همچون آمریکا اصلاح قیمت ها و استفاده مجدد مورد توجه قرار گرفته است.

او با تاکید بر اینکه بهره مندی از آب شیرین کن هم در بسیاری از کشورها از جمله عربستان استفاده می شود، تصریح کرد: در کشور استرالیا جمع آوری آب باران و در امارات استفاده از کنتورهای هوشمند برای مدیریت آب استفاده می کنند که ایران هم باید از این ظرفیت ها برای بهینه سازی مصرف مورد توجه قرار بگیرد.

صالحی با بیان اینکه بسیاری از کشورهای منطقه از آب خاکستری هم استفاده می کنند، اظهار کرد: حتی تصور نمی شد که کشورهایی مانند سوریه و یمن از آب خاکستری استفاده می کنند و ایران در این بخش عقب مانده و باید همکاری های بین المللی این بخش را افزایش دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه