English

مدیرعامل گروه سرمایه گذاری عمران و ساختمان معین کوثر بیان کرد:

احداث پارکینگ طبقاتی برای بیمارستان خاتم الانبیاء / بهره برداری های سیاسی از برج های دو قلو در خرم آباد

حسین زاهدی گفت: رسالت اصلی گروه سرمایه گذاری عمران و ساختمان معین کوثر بعنوان بازوی اجرایی، فنی و ساختمانی سازمان اقتصادی کوثر در حوزه عمرانی به حساب می‌آید که در دوره جدید فعالیت ما متفاوت شده و به حوزه سرمایه‌گذاری، فنی، مهندسی و اجرایی نیز ورود کرده است.

احداث پارکینگ  طبقاتی برای بیمارستان خاتم الانبیاء / بهره برداری های سیاسی از برج های دو قلو در خرم آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، حسین زاهدی مدیرعامل گروه سرمایه گذاری عمران و ساختمان معین کوثر در نشست خبری با اصحاب رسانه که صبح روز شنبه ۱۰ دی ماه برگزار شد، ضمن بزرگداشت ایام سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، اظهار داشت: گروه عمران و ساختمان معین کوثر ۳۰ سال سابقه حضور در عرصه فعالیت تخصصی خود دارد و رسالت اصلی این گروه بعنوان بازوی اجرایی، فنی و ساختمانی سازمان اقتصادی کوثر در حوزه عمرانی به حساب می‌آید که البته در دوره جدید فعالیت ما متفاوت شده و به حوزه سرمایه‌گذاری، فنی، مهندسی و اجرایی نیز ورود کرده است.

زاهدی با اشاره به اینکه در دولت جدید مولدسازی و نوآوری املاک سرلوحه کار قرار گرفته است گفت: ساخت 1300 واحد مسکونی در قالب 5 پروژه در 4 استان تهران، گیلان، مازندران و خراسان رضوی در آینده نزدیک کلنگ زنی می شود.

مدیرعامل گروه معین‌کوثر درباره کمک سازمان اقتصادی کوثر به نهضت ملی مسکن گفت: ما به صورت خصوصی وارد این موضوع می‌شویم و با استفاده از زمین‌های بلااستفاده و ایجاد کاربری مسکونی برای آن‌ها و ساخت و ساز بیشتر دولت را در این نهضت کمک خواهیم کرد.

حسین زاهدی افزود: با توجه به مشکلات مرتبط با کمبود فضای پارکینگ ماشین در بیمارستان فوق تخصصی خاتم الانبیاء(ص) و در راستای تامین آسایش و رفاه حال بیماران و مراجعین که عمدتاً از خانواده های معزز شهدا و جانبازان می باشند، توافقاتی در ماه های اخیر میان سازمان اقتصادی کوثر و بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) مبنی بر احداث پارکینگ مورد نیاز صورت پذیرفت که این موضوع جهت بررسی و انجام مطالعات امکانسنجی به گروه معین کوثر که نقش بازوی اجرایی سازمان اقتصادی کوثر را دارد، ابلاغ شد

مدیرعامل گروه سرمایه گذاری عمران و ساختمان معین کوثر ادامه داد: در بخش فنی و اجرایی برای جامعه هدف ( خانواده ایثارگران-شهدا ) در قالب پروژه های سیاحتی -اقامتی و گردشگری، خدمات درمانی و احیای کارخانه ویلچر و بهسازی و نوسازی 12واحد مسکونی جامعه ایثارگر و شهدا را در دستور کار داریم.

وی تصریح کرد: سود ۲۰۰ درصدی ۳۳۷ میلیارد تومان از دی سال گذشته تا کنون داشتیم این در حالی است که در بازه مدیریتی قبلی آن زیان ده بودیم و ضرر ۱۰ میلیاردی داشتیم.

مدیر عامل معین کوثر در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: یکی‌از چالش‌های اصلی ما از ابتدای فعالیت، پروژه خرم آباد و یاسوج بوده است، اما فارغ از هربحثی و نتیجه‌ای ما همیشه شرمنده مردم این مناطق بوده و هستیم

به گفته وی در سال ۹۴-۹۳ این پروژه‌ها با نگاه منطقه‌ای برنامه ریزی شدند که کاربری تجاری، خدماتی و مسکونی دارند و دو برج دوقلوی‌۳۰ طبقه در خرم‌آباد با ۱۵۰ هزار متر زیربنا آغاز شد که قرار بود آسمان خراش خرم آباد شود و دوستانی در آنجا از این کار سودسیاسی بجویند.

وی افزود: این پروژه با دلار ۳۲ تومان سال ۱۳۹۹ موقع ۱۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه نیاز داشت و قرار بود با ۳۲ آسانسور در آن احداث شود. ما متوجه شدیم پروژه هیچ پیوست اجتماعی و فرهنگی ندارد و حتی کارشناسان کوثر اعلام کرده بودند که این پروژه فاقد توجیه است و اقتصادی نیست ابا این حال فشار و نفوذ این دو پروژه استارت خورد

زاهدی با بیان اینکه آنجا بیش از ۳۰۰ واحد تجاری ظرفیت ایجاد می‌کند و بصورت میانگین برای هر ۲۵ خرم‌آبادی یک واحد تقاضا باید در نظر گرفته شود و چندصد واحد مسکونی دارد که بر فرض ساخته شدن، اقلیم این شهرستان با این‌سازه سنخیت ندارد، گفت: این پروژه در منطقه خرم‌آباد که اکثر بنا‌های آن‌ها تک‌واحدی دو دو واحدی هستند هیچ سازگاری ندارد و دو برج ۳۰ طبقه‌ای، بافت آن منطقه را در دستخوش تغییری ناهمگون می‌سازد

وی اضافه کرد: مالک این زمین شهرداری خرم آباد است که ساخت آن قرار بود آورده ما باشد، اما پروژه در شرایط پیشرفت ۳۱ درصدی متوقف و از سال ۹۷ این پروژه تعطیل شد چراکه شهرداری به دلیل عدم انتقال یک دونگ به نام‌معین کوثر بانی توقف پروژه شد. اما در هرصورت ما در یکسال گذشته جلساتی تشکیل دادیم و حتی ۵ سفر به این استان داشتیم و با همه مسئولین لرستان جلسه گفتگو گذاشتیم

مدیرعامل گروه معین‌کوثر تأکید کرد: امیدواریم روند بررسی قضایی پروژه‌ها با در نظر گرفتن مدارک و مستندات به سرعت انجام پذیرد. 

زاهدی افزود: تاکنون ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه سازمان اقتصادی کوثر که اموال خانواده شهدا و ایثارگران محسوب می‌شود برای این پروژه تخصیص داده شده است. ما اجازه نخواهیم داد این پروژه که صرفاً پشتوانه یک دلیل نگاه سیاسی است ادامه پیدا کند درحالی که مردم هم به شدت نسبت به این پروژه معترض هستند و ما به دنبال حل و فصل منصفانه این موضوع هستیم هرچند متاسفانه مسئولین شهری به این پروژه نگاه فنی دارند.

وی تاکید کرد: ما یکسال است در لرستان کفش آهنی پوشیده‌ایم، اما مسوولان این استان برای حل این وضعیت پای کار نیستند و با نگاه سیاسی درحالی که کمترین پیش بینی زیر ساختی از قبیل تأمین آب، برق، گاز و ... ناتوانند؛ شرایط کورکورانه دنبال ساخت آن هستند.

زاهدی همچنین درباره پروژه یاسوج نیز گفت: این پروژه مجتمع تجاری، خدماتی و مسکونی است و در مرحله گودبرداری است و در زمینه ادامه این پروژه هم مانند پروژه خرم آباد مشکلاتی داریم با این تفاوت که این پروژه برای تامین اجتماعی است، در حالی که ۸۰۰ میلیارد تومان برآورد ما برای تکمیل این پروژه بوده است. البته دادخواست‌های قضایی ما در حال بررسی است و امیدواریم دادگستری استان سریعتر اظهار نظر و تعیین تکلیف کند.

وی با بیان به موفقیت در توسعه جوانگرایی در مجموعه سرمایه انسانی معین کوثر یادآور شد: معین کوثر برای ۱۰۰ نفر بصورت مستقیم و برای ۱۰۰۰ نفر غیر مستقیم اشتغال آفریده است. در همین زمینه گفتنی است ۴ ماه پیش فراخوان جذب دادیم که ۴ هزار رزومه را جمع آوری کردیم و خروجی نهایی آن توسط موسسه رویش کوثر که موسسه دانش‌بنیان ماست، مورد تحلیل و ارزیابی قرار گرفت چرا که اولویت ما بکارگیری افراد خلاق و دارای طرح و ایده با اولویت خانواده شهدا و ایثارگران بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی