English

فرسایش خاک در کشور ۳ برابر میانگین جهانی است

رئیس ستاد معاونت آب و خاک ابراز داشت: با توجه به فرسایش ۳ برابری خاک در ایران نسبت به متوسط جهانی، مدیریت خاک امری ضروری است.

فرسایش خاک در کشور ۳ برابر میانگین جهانی است

به گزارش خبرگزاری موج، علیرضا پرستار مسئله خاک را بسیار مهم و بااهمیت برشمرد و گفت: تشکیل هر سانتی‌متر خاک هزار سال طول می‌کشد و خاک جزء منابع تجدیدناپذیر محسوب می‌شود.

به گفته او، وضعیت خاک طی دهه‌های گذشته مغفول مانده، بنابراین ایجاد دفتر خاک در معاونت آب و خاک و پیگیری ردیف اعتباری برای احیای آن از جمله تلاش‌هاست.

پرستار بر پرهیز از تخریب مزارع و زمین و لزوم حفظ بقایای گیاهی در اراضی کشاورزی تاکید کرد و گفت: ۹۵ درصد مواد غذایی انسان وابسته به خاک است و تا سال ۲۰۵۰، حدود ۶۰ درصد به غذای بیشتر نیازمندیم و باید مدیریت خاک داشته باشیم.

رئیس ستاد معاونت آب وخاک وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: تنوع زیستی، کشاورزی حفاظتی، جلوگیری از فرسایش، افزایش ماده آلی و مدیریت پایدار خاک از جمله موضوعاتی است که در قانون برای حفاظت از خاک آمده است.

پرستار فرسایش را عامل تهدید منابع آب و خاک اعلام کرد و گفت: در زمینه فرسایش نسبت به دنیا وضعیت خوبی نداریم و میزان فرسایش در ایران سه برابر میانگین جهانی است، بنابراین افزایش آگاهی و حمایت اجتماعی برای حفظ خاک ضروری است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه