English

مایکروسافت؛ شرکتی که روی دور پرداخت جریمه افتاده است

سازمان دیده بان حریم خصوصی فرانسه به تازگی اعلام کرده است که غول فناوری آمریکایی مایکروسافت را به دلیل تحریف کوکی های تبلیغاتی برای کاربران ۶۰ میلیون یورو جریمه کرده است.

مایکروسافت؛ شرکتی که روی دور پرداخت جریمه افتاده است

به گزارش خبرگزاری موج، به تازگی کمیسیون ملی اطلاعات و آزادی‌ها در فرانسه اعلام کرده که شرکت آمریکایی مایکروسافت را به دلیل ارایه کوکی‌های تبلیغاتی در موتور جستجوی بینگ (Bing) ، ۶۰ میلیون یورو جریمه کرده است.

مبلغ اعلام شده برای جریمه مایکروسافت بیشترین میزان جریمه اعمال شده در سال ۲۰۲۲ میلادی توسط این نهاد محسوب می‌شود.

مایکروسافت

کوکی‌ها زیر ذره بین فرانسه

این اعمال جریمه توسط فرانسه برای نخستین بار اتفاق نمی‌افتد و پیشتر نیز کمیسیون ملی اطلاعات و آزادی فرانسه(CNIL) به دلیل آنکه گوگل رد کردن ردیاب های آنلاین(کوکی ها) در وب سایت ها را برای کاربران سخت کرده بود، جریمه ای ۱۵۰ میلیون یورویی برای شرکت تعیین کرده بود. علاوه بر آن این رگولاتور به همین دلیل جریمه‌ای ۶۰ میلیون یورویی نیز برای فیس بوک هم تعیین کرده بود.

یکی از اولویت‌های CNIL و همچنین از قوانین مهم حریم خصوصی داده‌های اتحادیه اروپا آن است که قبل از استفاده از ردیاب‌های آنلاین یا کوکی های مذکور، کاربر باید رضایت خود را اعلام کند.

جریمه‌هایی که مایکروسافت را هدف گرفته‌اند

این تنها مورد شکایت از شرکت مایکروسافت نیست و این شرکت در موارد مختلف دیگری نیز مورد جریمه قرار گرفته است.

در این خصوص می‌توانیم به جریمه‌های کمیسیون اتحادیه اروپا در دهه گذشته میلادی به دلیل موارد مختلف نقض قانون اشاره کنیم که در همین رابطه اتحادیه اروپا این شرکت را ۱.۶ میلیارد یورو جریمه کرده است.

مایکروسافت

مایکروسافت نیز چندی پیش به دلیل شکایت هایی که از این شرکت به رگولاتورهای آنتی تراست اتحادیه اروپا شده بود اعلام کرده بود قراردادهای اعطای لیسانس را اصلاح و تغییراتی ایجاد خواهد کرد تا قدرت رقابت برای تهیه کنندگان سرویس های ابر رایانشی فراهم شود.

درخصوص جریمه اتحادیه اروپا علیه مایکروسافت همچنین می‌توانیم به مورد دیگری نیز اشاره کنیم که در آن کمیسیون اروپایی مایکروسافت را به پرداخت 732 میلیون دلار جریمه محکوم کرد که علت این جریمه انحصارطلبی در زمینه ارائه خدمات مرورگر بوده است.

بیشتر بخوانید:

مجوز فروشگاه آنلاین مایکروسافت برای عرضه محصولات دیگر شرکت‌ها

سرقت اطلاعات کاربران خدمات کلود مایکروسافت

رکوردشکنی گوگل، فیس بوک و مایکروسافت در هزینه لابی در اروپا

 

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه