English

عضو اتاق بازرگانی ایرانی در گفتگو با خبرگزاری موج:

رانت های اقتصاد عامل اصلی فشار بر اقتصاد

مجیدرضا حریری گفت:در حال حاضر دولت با رشد قیمت دلار به دنبال جبران کسری بودجه است و تلاش کرده این روزها با رساندن دلار از 30 هزار تومان به 40 هزار تومان کسری منابع اعتباری را جبران کنند.

رانت های اقتصاد عامل اصلی فشار بر اقتصاد

یک عضو اتاق بازرگانی ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج ضمن اشاره به اینکه در شرایط کنونی دولت با کسری بودجه سنگینی دارد، گفت: در حال حاضر دولت با رشد قیمت دلار به دنبال جبران کسری بودجه است و تلاش کرده این روزها با رساندن دلار از 30 هزار تومان به 40 هزار تومان کسری منابع اعتباری را جبران کنند.

مجیدرضا حریری با اشاره به اینکه این روزها با گران کردن دلار علاوه بر جبران کسری بودجه ، ریال از دست مردم می گیرند تا همان را برای پرداخت حقوق کارکنان دولتی و ... استفاده کند و این مساله بار دیگر زمینه بروز تورم جدید را فراهم می کند و باعث می شود فاصله درامد و هزینه های مردم بیشتر شود.

او با تاکید بر اینکه هنوز 80 درصد اقتصاد کشور در اختیار دولت است، گفت: وقتی بخشی از شرکت ها همچنان از رانت های دولتی برای واردات و صادرات و ... استفاده می کنند بخش های دیگر ضعیف می شوند و در نهایت اقتصاد کشور وابسته به سیاست جبران کسری بودجه از طریق ارز می شود.

عضو اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه تا زمانی که اقتصاد در کشور شفاف نشود مشکلات مالی و پولی و ... همچنان باقی می ماند، اظهار کرد: هم اکنون 90 درصد بانک ها کشور هم در اختیار دولت هستند یا به طور غیر نستقیم وابسته به دولت هستند و همین مساله باعث شده جریان نقدینگی در کشور شفاف نباشد و نوسانات اقتصادی در بازارهای مختلف نمایان شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه