English

فرمانده محورهای پلیس راه استان اصفهان در نشست تخصصی حمل‌ونقل:

فولاد مبارکه را در حوزه ناوگان مسافری به‌عنوان الگوی کشوری معرفی خواهیم کرد

در آستانه ایام هفته حمل‌ونقل و رانندگان (26آذر)، روز چهارشنـــبه 23 آذرماه نشست تخــصصی حمل‌ونقل با حضور معاون حمل‌ونقل و اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان، رئیس برنامه‌ریزی و کنترل حمل محصولات فولاد مبارکه، رؤسای ادارات راهداری جنوب و جنوب غرب، فرماندهان پلیس راه مرکز و جنوب استان اصفهان به میزبانی شرکت فولاد مبارکه برگزار شد.

فولاد مبارکه را در حوزه ناوگان مسافری به‌عنوان الگوی کشوری معرفی خواهیم کرد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی فولاد مبارکه اصفهان،  در جریان این نشست که با بازدید از خطوط تولید فولاد مبارکه همراه بود، سرهنگ حق‌پرست فرمانده محورهای پلیس راه استان اصفهان، صلواتی، معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان، طائی مسئول اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان مبارکه، جوانی رئیس اداره راهداری شهرستان لنجان و رئیس برنامه‌ریزی و کنترل حمل محصولات فولاد مبارکه ایراد سخن کردند. بخشی از این سخنان را در ادامه می‌خوانید.

سرهنگ حق‌پرست، فرمانده محورهای پلیس راه استان اصفهان:

مشاهده جلوه‌های تازه‌تری از کار و فعالیت و توسعه در فولاد مبارکه

ضمن تبریک روز حمل‌ونقل و رانندگان و روز راهدار که در پیش است و با قدردانی از میزبانی فولاد مبارکه، باید اذعان داشت هر بار که به فولاد مبارکه می‌آییم جلوه‌های تازه‌تری از کار و فعالیت و توسعه را در این کارخانه مُعظَم مشاهده می‌کنیم.

با توجه به حجم زیاد حمل بار و مسافر که در استان اصفهان در حال انجام است، ضرورت دارد همه نهادها دست به دست هم بدهند تا چرخه ترافیکی این منطقه، ایمن و منظم و با سلامت کامل در گردش باشد.

خوشبختانه با تعاملات خوبی که فولاد مبارکه با راهداری و پلیس راه داشته و دارد، اکنون شاهد نظم و مقررات خوبی در ناوگان جابه‌جایی مسافری و باری این شرکت هستیم؛ ازاین‌رو در حوزه ناوگان مسافری، فولاد مبارکه را به‌عنوان الگوی کشوری معرفی خواهیم کرد تا سایر سازمان‌های کشور هم بتوانند از تجارب فولاد مبارکه در این زمینه الگوبرداری کنند. انصافاً مجموعه فولاد مبارکه در این زمینه عملکرد فوق‌العاده موفقی داشته است.

صلواتی معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان:

بازدید از فولاد مبارکه عبارت «ما می‌توانیم» را در ذهن‌ها تداعی می‌کند

این نشست تخصصی با هدف هم‌اندیشی برای حل مشکلات حمل‌ونقل باری و مسافری به میزبانی خوب و شایسته فولاد مبارکه برگزار شد و به نتایج ارزشمندی هم دست یافتیم.

در این نشست مباحث مربوط به ایمنی راه‌ها، کنترل اضافه‌بارها که خسارت‌های زیادی به جاده‌ها وارد می‌کند و خطرات زیادی برای سایر رانندگان و خودروها وارد می‌نماید و همچنین راهکارهای مربوط به صدور و اخذ بارنامه‌ها و کنترل بارها از مبدأ مطرح و مورد تبادل‌نظر قرار گرفت که امیدواریم با این اقدامات شاهد پیشگیری از وارد آمدن خسارت به جاده‌ها و ایمنی هرچه بیشتر در حوزه حمل‌ونقل باشیم.

این اداره کل، سال‌های سال است که با فولاد مبارکه تعاملات سازنده‌ای داشته است. در واقع فولاد مبارکه یکی از قطب‌های صنعت در تولید فولاد کشور است. به همین نسبت این شرکت در حوزه حمل‌ونقل نیز شهرستان مبارکه و لنجان را به قطب‌های حمل‌‌ونقل کشور مبدل ساخته است؛ به‌نحوی‌که 17 درصد بارهای استان مربوط به شهرستان مبارکه است؛ ازاین‌رو می‌طلبد که شهرستان‌های اطراف فولاد مبارکه در زمینه حمل‌ونقل جاده‌ای با شرکت فولاد مبارکه تعامل سازنده و گسترده‌ای داشته باشند تا این میزان بار، به‌موقع، سریع و در فضایی ایمن به سمت مقاصد موردنظر حمل شود.

اداره راه ایجاد شرکت‌های بزرگ‌مقیاس را برای کل کشور در دست اقدام دارد. وجود شرکت فولاد مبارکه و حجم بالای بار این شرکت در منطقه باعث شده پایانه‌های حمل‌ونقل شهرستان‌های اطراف توسعه یابند و این سبب شده در نهایت ایجاد اولین شرکت بزرگ‌مقیاس در استان اصفهان را در شهرستان مبارکه شاهد باشیم.

از مدیریت و کارکنان فولاد مبارکه به‌پاس زحماتی که در تولید انواع محصولات و میزبانی این جلسه مهم متقبل شده‌اند قدردانی می‌کنیم. فولاد مبارکه همواره همکاری‌های خوبی را با مجموعه راهداری داشته است. در بازدید امروز با مشاهده عظمت کار و تولید در فولاد مبارکه بر خود بالیدیم و مایه افتخار است که بتوانیم شرایط حمل بار مواد اولیه و کالاهای موردنیاز این شرکت و همچنین حمل محصولات این شرکت را به مقصد مشتریان در جای‌جای میهن اسلامی تسهیل کنیم. بازدید از فولاد مبارکه عبارت «ما می‌توانیم» را در ذهن‌ها تداعی می‌کند و یادآور می‌شود که همه فرزندان این آب‌وخاک در حوزه‌های کاری خود می‌توانند منشأ خیروبرکت باشند.

طائی مسئول اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان مبارکه:

عملیاتی شدن حمل محصولات صادراتی فولاد مبارکه از طریق سالن اعلام بار شهرستان

از مدیریت شرکت فولاد مبارکه که میزبانی این جلسه را بر عهده گرفتند سپاسگزاریم. امروز در این جلسه تخصصی، برخی مسائل مربوط حمل ایمن بار و جاده‌های مواصلاتی پیرامون، مطرح و مورد بررسی و تبادل‌نظر قرار گرفت.

با وجود بخش کشاورزی و صنایع بزرگ و شهرک‌های صنعتی متعدد که در این شهرستان قرار دارد و به استناد آمار موجود در سرانه تولید و حمل‌ونقل می‌توان شهرستان مبارکه را پایتخت حمل‌ونقل کشور نامید.

این اداره در دو حوزه تولید و حمل مواد اولیه و هم در حمل محصولات نهایی شرکت فولاد مبارکه با این شرکت همکاری مستمر دارد. بخشی زیادی از مواد اولیه موردنیاز فولاد مبارکه در معدن فولاد سنگ مبارکه تولید و به این شرکت حمل می‌شود و بخش دیگر مربوط به حمل محصولات نهایی فولاد مبارکه به مقصد مشتریان است که برای انجام این امور نیاز به همکاری‌های گسترده در همه حوزه راهداری، شرکت‌های حمل‌ونقل، انجمن رانندگان و مجموعه فولاد مبارکه است که خوشبختانه به‌صورت روزانه و پیوسته این تعامل و ارتباط در حال انجام است و در جلسات مختلف مسائل و مشکلات را طرح، بررسی و با تعامل سازنده رفع می‌کنیم.

در پی برقراری این تعاملات سازنده خوشبختانه شاهد هستیم که حمل محصولات صادراتی فولاد مبارکه نیز از طریق سالن اعلام بار شهرستان مبارکه طی یکی دو ماه اخیر عملیاتی شده است.

با تکمیل چند جاده و بزرگراه کمربندی نظیر آزادراه غرب، بلوار اما رضا (ع)، احداث خط دوم جاده مبارکه به بروجن در حوزه احداث راه‌ها و تکمیل رینگ‌های کمربندی اطراف شهرستان، شاهد روان شدن ترافیک شهرستان خواهیم بود.

جوانی، رئیس اداره رئیس اداره راهداری شهرستان لنجان:

با رویکرد سازنده مسئولان فولاد مبارکه و اداره راهداری شهرستان مباحث به بهترین شکل ممکن مدیریت شده است

در این نشست تخصصی به میزبانی شرکت فولاد مبارکه مسائل مربوط به حمل و ایمنی بار در منطقه غرب و جنوب غربی استان از سوی فرماندهان پلیس راه مناطق مختلف و مسئولان راهداری‌های شهرستان‌های جنوب مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت تا بتوانیم با حل مشکلات و تسهیل شرایط مربوط به حمل بار و مسافر شرایط بهتری برای هموطنان و شرکت‌های مستقر در این منطقه ایجاد کنیم.

شعار سازمان راهداری و حمل‌ونقل «سیستم حمل‌ونقل آسان، سریع و ایمن» است که در این جلسه نیز با همین رویکرد به گفت‌وگو و تبادل‌نظر پرداختیم.

از مسئولان بخش حمل‌ونقل و برنامه‌ریزی حمل محصولات فولاد مبارکه، مجتمع فولاد سبا و شرکت ذوب‌آهن قدردانی می‌کنیم. در شرایط فعلی کشور که به تداوم چرخ تولید نیازمندیم، با رویکرد سازنده مسئولان فولاد مبارکه و اداره راهداری شهرستان در چارچوب مقررات مباحث به بهترین شکل ممکن مدیریت شده است و هرجا که نیاز به برگزاری جلسه و پاسخ‌گویی بوده است، مسئولان فولاد مبارکه با خوش‌رویی پاسخ‌گوی مباحث مطرح‌شده بوده‌اند که شایسته قدردانی است.

مجید فخاری، رئیس برنامه‌ریزی و کنترل حمل محصولات فولاد مبارکه:

تسهیل فرایند حمل و تحویل به‌موقع کالا به مشتریان فولاد مبارکه با گسترش تعاملات 

فولاد مبارکه از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۶ میلیون تن انواع محصولات خود را تحویل مشتریان نموده که حدود ۸۷ درصد آن از طریق حمل جاده‌ای صورت پذیرفته است. این میزان حمل، حجم ارسال جاده‌ای محصولات فولاد مبارکه از ابتدای بهره‌برداری تاکنون را به بیش از ۱۳۹ میلیون تن رسانده که سهم جاده‌ای ۸۶ درصد و بیش از ۱۱۹ میلیون تن بوده است. این امر نشان‌دهنده اهمیت و جایگاه ویژه حمل جاده‌ای در تکمیل آخرین حلقه زنجیره ارزش فولاد مبارکه و تحویل محصولات به صنایع پایین‌دستی کشور است.

بدون شک همت و تلاش کلیه دست‌اندرکاران حوزه حمل جاده‌ای و همراهی و مساعدت‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان به‌عنوان سیاست‌گذار در این حوزه و سایر زیرمجموعه‌های آن به‌ویژه در شهرستان‌های اصفهان، مبارکه و لنجان و همچنین پلیس راه‌های استان نقش تعیین‌کننده‌ای در این امر ایفا کرده است.

گسترش این تعاملات نه‌تنها فرایند حمل و تحویل به‌موقع کالا به مشتریان فولاد مبارکه را تسهیل خواهد نمود، بلکه با ایجاد درک مشترک می‌تواند نیازهایی را که به‌واسطه توسعه ظرفیت‌های تولید و به دنبال آن افزایش حجم ارسال محصولات ایجاد می‌شود برآورده سازد.

نشست امروز که با این هدف برگزار گرفت، ان‌شاءالله نقطه عطفی در جهت بهبود تعاملات و همکاری‌های مؤثرتر فی‌مابین و اتخاذ اقدامات عملی در جهت برآورده‌سازی نیازهای جاری و پیش روی فولاد مبارکه در حوزه حمل جاده‌ای محصولات خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه