English

رئیس مرکز بازرسی وزارت اقتصاد:

برخورد قاطع با مفسدان اقتصادی و اداری قابل اغماض و تعارف نیست

رئیس مرکز بازرسی، مدیریت عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: در ۶ماهه ابتدای امسال ۱۰ هزار و ۵۸۰ ماموریت بازرسی انجام شده و ۴۰ درصد نسبت به ۶ماهه دوم سال گذشته رشد داشت و این امر حاکی از عزم جدی این وزارتخانه برای ارتقای سلامت اداری است.

برخورد قاطع با مفسدان اقتصادی و اداری قابل اغماض و تعارف نیست

به گزارش خبرگزاری موج از وزارت امور اقتصادی و دارایی، علی نظامی با تاکید بر بازرسی‌های هدفمند مبتنی بر رفع مشکلات مردم افزود: پیشنهادهای مندرج در گزارش‌های بازرسی می‌بایست منجر به گره‌گشایی و افزایش خدمت‌رسانی گردد و بازرسان موظف هستند هرگونه شائبة فساد را نیز گزارش کنند.

وی با اشاره به بخشنامه اخیر وزارت اقتصاد گفت: با ابلاغ این بخشنامه جایگاه بازرسی ارتقا پیدا کرده و گام مهمی در جهت نظارت کارآمد برداشته شده است. لکن ارتقای ساختارهای نظارتی در بانک‌های عامل نیازمند اقدام جهادی است و می‌بایست مورد پیگیری جدی قرار گیرد.

رئیس مرکز بازرسی وزارت اقتصاد تاکید کرد بررسی وضعیت مولدسازی و یا فروش اموال و املاک مازاد بانک‌ها، بررسی وضعیت واحدهای تولیدی تملک شده توسط بانک‌ها که غیرفعال و یا تعطیل هستند، بررسی نحوه اعطای تسهیلات موضوعات تبصره ۱۸ قانون بودجه کل کشور، تکریم ارباب رجوع و پاسخگویی بهنگام و با رویکرد اقناع سازی و بازرسی از عملکرد شرکت‌های تابعه بانک‌ها در اولویت قرار گیرد.

وی در خصوص تعهدات ارزی رفع نشده بانک‌ها نیز تذکر جدی دادند و ضمن ابلاغ ماموریت‌های بازرسی به بازرسان اعلام نمود انتظار می‌رود بانک مرکزی و بانک‌های عامل نسبت به تعیین تکلیف پرونده‌های ارزی اقدام و در راستای ایفای حقوق بیت‌المال با افراد حقیقی و حقوقی که در سال‌های گذشته ارز دریافت کرده و تعهدات خود را ایفا نکرده‌اند برخورد قاطعانه داشته باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه