English

رئیس کل بانک مرکزی در پاسخ به خبرگزاری موج:

اوراق گام تنها در چرخه تامین مالی تولید باید بکار رود

علی صالح آبادی گفت: اوراق در فضای رقابتی عرضه می شوند و همین مساله روی نرخ سود آنها تاثیر دارد، با این حال دیروز در شورای پول و اعتبار تصویب شد که به اوراق گام مشوق های ارائه شود که به جای ورود به تنظیم بازار به تامین مالی بنگاه های تولیدی وارد شود.

اوراق گام تنها در چرخه تامین مالی تولید باید بکار رود

رئیس کل بانک مرکزی در پاسخ به سوال خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج درباره نرخ سود اوراق گفت: اوراق در فضای رقابتی عرضه می شوند و همین مساله روی نرخ سود آنها تاثیر دارد، با این حال دیروز در شورای پول و اعتبار تصویب شد که به اوراق گام مشوق های ارائه شود که به جای ورود به تنظیم بازار به تامین مالی بنگاه های تولیدی وارد شود.

علی صالح آبادی درباره وضعیت تسهیلات بانکی در سال جاری افزود: امسال تا پایان آبان حدود 93 هزار میلیارد تومان در بخش ازدواج ، 23 هزار میلیارد تومان وام فرزندآوری بوده در حالی که وام قرض الحسنه ازدواج 83 هزار میلیارد تومان بوده و در بخش فرزندآوری هم سال گذشته وامی پرداخت نشده به همین دلیل پرداخت تسهیلات امسال رشد بالایی داشته اند.

به گزارش خبرگزاری موج، اوراق گام ابزاری مالی برای تامین مالی بنگاه‌های اقتصادی است که قابلیت نقل و انتقال در بازارهای پول و سرمایه را دارد. تولیدکنندگان این اوراق را بر مبنای فاکتور خرید مواد اولیه از بانک درخواست می‌کنند. بانک نیز به‌عنوان یک واسط، این اوراق را منتشر و در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌دهد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه