English

یک کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرگزاری موج مطرح کرد:

ضرر ورود صندوق های بازنشستگی به واگذاری های دولتی

فردین آقا بزرگی گفت: سرمایه صندوق های بازنشستگی مربوط به بیمه شدگان است و از آنجایی که در واگذاری های دولتی تحمیل شرکت های ورشکسته و واگذاری های گران اتفاق می افتد باعث شده این صندوق ها بیشتر به حق بیمه وابسته باشند.

ضرر ورود صندوق های بازنشستگی به واگذاری های دولتی

یک کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج با اشاره به اینکه ورود صندوق های بازنشستگی به معاملات واگذاری ها سودی برای ذی‌نفعانش ندارد، گفت: سرمایه صندوق های بازنشستگی مربوط به بیمه شدگان است و با توجه به اینکه مدیران آنها توسط دولت منصوب می شوند و دارایی های این صندوق ها هم توسط دولت اداره می شود گاهی تصمیم گیری های آن‌ها به زیان بیمه شدگان تمام می شود زیرا وارد معاملات واگذاری می شوند که عملا توسط دولت به آن‌ها تحمیل می شود.

فردین آقا بزرگی تشریح درآمد شرکت های صندوق بازنشستگی اظهار کرد: درآمد این شرکت ها از طریق معاملات و سرمایه گذاری آن‌ها در بورس تامین می شود، تصریح کرد: دولت به تازگی سهام یکسری شرکت را در بورس قرار است واگذار کند که بخش خصوصی توان خرید آن‌ها را ندارد و این شرکت ها بدون اینکه سیت مدیریتی آن‌ها واگذار شود به صورت فرمایشی به صندوق های بازنشستگی و ... داده می شود.

او با تاکید بر اینکه واگذاری گران سهام برخی شرکت های دولتی به صندوق های بازنشستگی باعث شده این صندوق ها بیش از همیشه به پرداختی های حق بیمه وابسته شوند، اظهار کرد: پیش از این قرار بود که این صندوق ها درآمدزا شوند و مستقل از دولت بتوانند هزینه های خود را تامین کنند اما سیاست های که در زمینه تحمیل شرکت های ورشکسته و واگذاری های گران اتفاق می افتد باعث شده این صندوق ها بیشتر به حق بیمه وابسته باشند و توانند خدمات مناسبی را به هم اعضای خود ارائه دهند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، در حال حاضر وزارت اقتصاد اعلام کرده که دولت قصد دارد بخشی از منابع درآمدی خود در بودجه را از محل واگذاری دارایی های مازاد تامین کند، به همین دلیل بخشی از سهام شرکت ها واگذار می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه