English

مدیرکل تامین اجتماعی استان اصفهان اعلام کرد:

رتبه اول استان اصفهان در تعداد شعب تامین اجتماعی در کشور

مدیرکل تامین اجتماعی استان اصفهان گفت: تأمین اجتماعی استان اصفهان با داشتن ۴۴ شعبه در سطح استان رتبه اول تعداد شعب تامین اجتماعی در کشور را داراست.

رتبه اول استان اصفهان در تعداد شعب تامین اجتماعی در کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، محسن  ریاضی در جمع اصحاب رسانه با بیان اینکه در استان اصفهان بیش از سه میلیون و ۶۰۰ هزار نفر تحت پوشش تأمین اجتماعی هستند ، بیان کرد: تأمین اجتماعی اصفهان با ۴۴ شعبه و ۱۶ کارگزاری در سطح استان بیشترین تعداد شعبه تامین اجتماعی  در کشور محسوب می‌شود.

وی گفت: در حال حاضر سازمان تأمین اجتماعی کشور در ماه ۶ تا ۸ هزار میلیارد تومان کسری دارد که در سال ۱۴۰۱ این رقم کسری نقدینگی به ۱۱ هزار میلیارد تومان در ماه خواهد رسید که در سنوات آتی یک مشکل اساسی برای صندوق تأمین اجتماعی محسوب می شود.

این مقام مسئول ادامه داد: طی هشت ماهه ابتدای سال جاری تامین اجتماعی استان سه هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان کسری داشته است که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال این کسری بودجه به پنج هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برسد.

ریاضی گفت: ضریب پشتیبانی (نسبت بیمه‌شدگان به مستمری‌بگیران ) در استان ۳.۷ درصد است که در ادبیات صندوق‌های بازنشستگی، اگر این عدد به زیر 5 درصد برسد به این معناست که به نسبت سر به سری منابع و مصارف رسیده‌اند و دخل و خرج به هم نمی خورد.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان اصفهان افزود: در کشور ۲۰ صندوق بازنشستگی وجود دارد که تأمین اجتماعی به عنوان یکی از این صندوق‌ها دچار مشکل شده و نیازمند کمک های دولت است  که  دولت به عنوان متولی باید نگاه ویژه به این حوزه داشته باشد .

وی در خصوص همسان سازی حقوق بازنشستگان گفت: امسال دولت برای اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان ۸۹ هزار میلیارد تومان تخصیص داده است که  قرار است ۶۷ هزار میلیارد از این اعتبار را به ما پرداخت کنند.

ریاضی با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه صندوق‌های بازنشستگی را در کنار محیط زیست و آب جزو چالش‌های کشور محسولب کرده اند، افزود: تا آبان ماه امسال در استان اصفهان حدود ۱۸ هزار و ۴۰۰ نفر بیمه‌بیکاری از صندوق تأمین اجتماعی استان دریافت کردند.

۳۸۹ هزار مستمری بگیر در استان اصفهان

این مقام مسئول اضافه کرد: در حال حاضر در استان ۳۸۹ هزار نفر مستمری بگیر صندوق تأمین اجتماعی، حدود ۱۱۰ هزار کارگاه تحت پوشش صندوق تأمین اجتماعی هستند و حدود یک هزار و ۱۲۴ نفر نیز این خدمات سازمان را ارائه می‌کنند.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان اصفهان در خصوص وضعیت مالی صندوق تامین اجتماعی در استان توضیح داد: وضعیت منابع و مصارف تأمین اجتماعی استان اصفهان طی هشت ماهه نخست سال جاری نشان دهنده جذب ۱۰۳ هزار میلیارد ریال حق بیمه از سوی بیمه‌گذاران و همچنین حدود ۱۲۲ هزار میلیارد ریال مصارف شامل هزینه بازنشستگی، از کارافتادگی و بازماندگان مستمری پرداخت کرده‌ایم.

پرداخت ۳ هزار میلیارد ریال بیمه بیکاری در استان اصفهان

وی با اشاره به هزینه پرداخت ۳ هزار میلیارد ریال بیمه بیکاری گفت: طی این ۳ ماهه هزینه‌های درمان حدود ۱۱ هزار میلیارد ریال و هزینه اداری صندوق نیز حدود ۲ هزار میلیارد ریال بوده است.

ریاضی ادامه داد: طبق گزارش ستاد مرکزی تأمین اجتماعی ، ۱۰۳ هزار میلیارد ریال در این مدت منابع داشتیم و ۱۲۲ هزار ریال مصارف مستمری‌ها، هزینه‌های بازنشستگی، بیمه‌ای و بازماندگی بوده است.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان اصفهان گفت: صندوق تأمین اجتماعی استان اصفهان در سطح کشور در هشت ماهه ابتدایی امسال ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان کسری داشته است.

وی افزود: پیش بینی می‌شود این مبلغ تا پایان سال به پنج هزار ۴۰۰ میلیارد تومان برسد؛ به بیان دیگر دخل و خرج سازمان تأمین اجتماعی پنج هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان تفاوت دارد.

سامانه ۱۴۲۰ برای رسیدگی به شکایت وسوالات مردمی

محسن ریاضی با اشاره سامانه ۱۴۲۰ تأمین اجتماعی برای پاسخگوی سوالات و شکایات مردمی، بیان کرد: شهروندان می‌توانند برای طرح سوالات در باره مسائل این حوزه و یا شکایات با سامانه ۱۴۲۰ تماس بگیرند.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان اصفهان گفت: سامانه ۱۴۲۰ فرآیندی است که جامعه هدف می‌تواند پاسخ سوالات را دریافت و شکایات خود را مطرح کند و هر فردی که نیاز به مشاوره یا هرگونه شکایتی دارد می‌تواند به این سامانه مراجعه کند.

این مقام مسئول با اشاره به راه اندازی طرح ۳۰۷۰ در تأمین اجتماعی استان، بیان داشت: با راه اندازی این طرح امکان ارائه خدمات غیر حضوری که شامل ۳۰ خدمات است را در سازمان شامل می‌شود که ۵۰ درصد مراجعات به شعب تأمین اجتماعی کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه تأمین اجتماعی ۵۰ درصد حق بیمه تکمیلی بازنشستگان را پرداخت می کند، گفت: تا پایان بهمن ماه بازنشستگان برای ثبت نام بیمه تکمیلی فرصت دارند که به کانون‌های بازنشستگی خود مراجعه کنند.

ریاضی افزود: کانون‌های بازنشستگی با همکاری بانک رفاه مبلغ ۷ میلیون تومان به بازنشستگان متقاضی وام داده می شود که امیدواریم برای سال آینده مبلغ بیشتری به بازنشستگان وام داده شود.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان اصفهان با اشاره به بخشودگی جرایم شرکت های بزرگ در استان گفت: جرایم بعضی از این شرکت‌ها در استان به دو تا 3 دهه می‌رسید که تعیین تکلیف نشده بودند که خوشبختانه با تعامل با نهادهای بالادستی در قالب طرح بخشودگی این مشکل برطرف شد.

ریاضی با بیان اینکه در حال حاضر در استان شرکت‌هایی هستند که ۱۵۰ میلیارد تا ۲۵۰ میلیارد تومان به تامین اجتماعی  بدهکار هستند، بیان کرد: در ستاد تسهیل تا ۱,۰۰۰ میلیارد تومان تا ۱,۵۰۰ میلیارد تومان بدهی، پرداخت حق بیمه را برای کارفرماها تقسیط کردیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه