English

معاون اقتصادی رییس جمهور:

سازمان امور مالیاتی کشور، باید سند جامع مالیاتی عادلانه تهیه کنند

معاون اقتصادی رییس جمهور گفت که سازمان امور مالیاتی کشور، سند جامع مالیاتی عادلانه را تهیه کنند تا در ستاد اقتصادی دولت به تصویب برسد.

سازمان امور مالیاتی کشور، باید سند جامع مالیاتی عادلانه تهیه کنند

به گزارش خبرگزاری موج، «محسن رضایی» عصر دوشنبه در نشست سازمان امور مالیاتی اظهار داشت: سازمان امور مالیاتی کشور، سند جامع مالیاتی عادلانه را تهیه کنند تا در ستاد اقتصادی دولت تصویب شود. با ارائه این سند تحولاتی که در نظام مالیاتی شروع شده، نظم پیدا کرده و ادامه خواهد یافت.

وی افزود: در صورتی که این سند آماده شود بخشی از آن به لایحه تبدیل شده و بخش دیگر در شورای سران سه قوه مطرح می‌شود که این سند نقشه راه مالیاتی خواهد بود و با قدرت ادامه خواهد یافت.

معاون اقتصادی رییس جمهور ادامه داد: در این سند مسئولیت‌های اجتماعی، بستن راه‌های فرار مالیاتی، آیین‌نامه‌های قانونی و اصلاح قوانین و سایر موارد دیده شود که این امر منجر می‌شود تا تمام ابعاد اقتصادی نظام مالیاتی را شامل شود و مردم با اعتماد به نظام مالیاتی، مالیات‌ها را داوطلبانه پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه مالیات با هدف خدمت رسانی به مردم و افزایش امنیت و سلامت در جامعه دریافت می‌شود، گفت: خدمات عمومی و اجتماعی که از عهده مردم برنمی‌آید، دولت مکلف است تا خدمات را از آموزش تا زیرساخت‌های عمرانی ارائه کند که این امر از طریق مالیات است.

رضایی بیان کرد: تولید ثروت در جامعه یک امر اجتماعی محسوب می‌شود، ثروت مولود فعالیت اقتصادی در بستر جامعه است، به همین دلیل عدالت دومین هدف نظام مالیاتی کشور است.

معاون اقتصادی رییس جمهور با بیان اینکه مالیات از فساد و رانت جلوگیری می‌کند؛ تاکید کرد: مالیات ستانی خطر ریسک را برای مفسدان بالا می‌برد و در کشور از این ابزار باید بیشتر استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: در بازارهای رانتی دلار و ارز بخشی از نقدینگی و سرمایه که باید به سمت تولید برود، به سمت دلار و طلا می‌رود که باید جلوی این امر گرفته شود که ابزار اقتصادی برای مقابله با فساد، مالیات است.

رضایی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اهداف مالیات جلوگیری از تورم و جلوگیری از تخریب محیط زیست و آلودگی است، در همین راستا مالیات مساله بسیار مهمی است و نباید به شکل منفی در جامعه عنوان شود. مالیات برای مردم و به نفع جامعه است.

معاون اقتصادی رییس جمهور با تاکید بر اینکه اقدامات خوبی در نظام مالیاتی در دولت سیزدهم صورت گرفته است، بیان کرد: کاهش ۵ درصدی نرخ مالیاتی و در مقابل شناسایی یک میلیون نفر مودی مالیاتی جدید صورت گرفته که اقدام خوبی است.

وی عنوان کرد: بخشودگی و تشویق خوش حساب‌ها باید از سوی سازمان مالیات مورد حمایت قرار گیرند و درصد مالیات برای این مودیان کاهش یابد و سالانه جایزه خوش‌حسابی به آنان داده شود.

رضایی گفت: در صورتی که کارآفرینان رتبه‌بندی شوند از این طریق برای دریافت تسهیلات و خدمات دیگر نیازی به قرار دادن وثیقه نخواهند داشت، سازمان مالیاتی به کار آفرینان و به اظهارنامه‌های مالیات اعتماد کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی