English

۸۰ درصد از اراضی کشاورزی کشور فاقد سند مالکیت هستند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: از سطح ۱۸ میلیون هکتار اراضی کشاورزی در کشور ۸۰ درصد آنها فاقد سند مالکیت هستند و این موضوع مانع بزرگی برای سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی است.

۸۰ درصد از اراضی کشاورزی کشور فاقد سند مالکیت هستند

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان ناصر حیدری‌پوری در نشست کارگروه رفع تداخلات اراضی در بندرعباس اظهار داشت: با اجرای قانون رفع تداخلات اراضی، زمین‌های کشاورزی دارای سند خواهند شد و از سویی دولت نیز به حقوق خود خواهد رسید.

وی با تاکید بر اجرای دقیق آئین‌نامه اجرایی تبصره ۳ الحاقی ماده ۹ قانون رفع تداخلات اراضی افزود: اجرای این قانون مستلزم مطالعه دقیق این آئین‌نامه از سوی مدیران دستگاه‌های اجرایی و عمل به مفاد آن است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان تهیه نقشه تجمیعی اراضی، شناسایی اراضی مورد تداخل در پلاک‌های مورد نظر را از ضروریات اجرای این قانون برشمرد و تصریح کرد: ۹۰ درصد قوانینی که در مجلس شورای اسلامی مصوب می‌شود مردم از جزئیات آن مطلع نیستند و این وظیفه مدیران دستگاه‌های اجرایی است که اطلاع‌رسانی کنند.

حیدری‌پوری بیان کرد: صدا و سیما نیز می‌تواند با پخش برنامه‌های کارشناسی‌شده در خصوص قوانین مصوب‌شده در مجلس شورای اسلامی سطح آگاهی مردم را ارتقا دهد.

وی خاطرنشان کرد: اگر آئین‌نامه اجرایی تبصره ۳ الحاقی ماده ۹ قانون رفع تداخلات اراضی به مردم به‌طور دقیق تفهیم شود اجرای آن نتیجه‌های مثبتی در برخواهد داشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: برای اجرای این آئین‌نامه باید روستا به روستا و پلاک به پلاک مشکلات را رصد و بررسی کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه