English

وزیر اقتصاد خبر داد؛

رفع ۲۵۳ مانع صدور مجوز کسب و کار کمتر از یک ماه آینده

وزیر امور اقتصادی و دارایی از ابطال و رفع ۱۸۳ شرط زائد و مانع صدور مجوز کسب و کار توسط هیات وزیران و ۷۰ شرط که مصوبه مجلس شورای اسلامی بود در کمتر از یک ماه آینده خبر داد.

رفع ۲۵۳ مانع صدور مجوز کسب و کار کمتر از یک ماه آینده

به گزارش خبرگزاری موج، سید احسان خاندوزی روز دوشنبه در هفتادمین جلسه هیات مقررات زدایی و بهبود محیط کسب و کار اظهار داشت: در جلسه مقررات زدایی ۱۵۰۰ مجوز از مجموع ۴۶۰۰ مجوز کشور به عنوان مجوزهای تایید محور تعیین شد و ۳۱۰۰ مجوز دیگر به عنوان مجوزهای اعلانی مشخص شد که فقط با ثبت در درگاه ملی مجوزها صادر می‌شود و دیگر نیاز به فرآیندهای اداری و کاغذی نخواهد بود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: کمتر از یک ماه آینده ۱۸۳ شرط زائد و مانع صدور مجوز کسب و کار توسط هیات وزیران و ۷۰ شرط که مصوبه مجلس شورای اسلامی بود ابطال و رفع می‌شود.

وی افزود: براساس مصوبه امروز(دوشنبه) هیات مقررات زدایی که تحولی بزرگ در صدور مجوزهای کسب و کار است و براین اساس دو سوم مجوزهای کشور اعلانی شدند و با تایید هیات وزیران این مصوبه اجرایی می‌شود.

وزیر اقتصاد بیان کرد: ۶۷ مجوز کسب و کار با وجود گذشت مهلت قانونی تعیین شده همچنان از سوی شهرداری‌ها، وزارت راه، وزارت کشور، وزارت ورزش، سازمان برنامه و بودجه همچنان بدون تعیین شرایط و جزییات صدور مجوز کسب و کار باقی ماندند.

وی ادامه داد: برخی دستگاه‌ها نیز همچنان صدور مجوز کسب و کار خود را خارج از درگاه ملی کسب و کارها انجام می‌دهند که عبارتند از وزارت بهداشت، معاونت علمی ریاست جمهوری، وزارت فرهنگ و دیگر سازمان‌ها هستند که از قانون سرپیچی می‌کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه