English

مدیرکل دفتر مطالعات بخش عمومی وزارت اقتصاد در گفتگو با خبرگزاری موج:

وصولی مالیات جلوتر از پیش بینی درآمد مالیاتی ۱۴۰۱ است

مهدی رعنایی گفت: در گزارش های شش ماهه میزان مالیاتی که محقق شده 230 هزار میلیارد تومان بوده که 101 درصد برنامه است در واقع حدود یک درصد از سهم 6 ماهه جلوتر است اما نکته اینجاست که وصولی های مالیاتی بیشتر در 6 ماهه دوم سال اخذ می شود، به همین دلیل پیش بینی می شود در 6 ماهه دوم امسال درآمد مالیاتی رشد بیشتری داشته باشد.

وصولی مالیات جلوتر از پیش بینی درآمد مالیاتی 1401 است

مدیرکل دفتر مطالعات بخش عمومی وزارت اقتصاد در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، با اشاره به اینکه امسال درآمد مالیاتی دولت بیشتر از آنچه که در بودجه 1401 پیش بینی شده محقق می شود، گفت: در گزارش های شش ماهه میزان مالیاتی که محقق شده 230 هزار میلیارد تومان بوده که 101 درصد برنامه است. در واقع حدود یک درصد از سهم 6 ماهه جلوتر است اما نکته اینجاست که وصولی های مالیاتی بیشتر در 6 ماهه دوم سال اخذ می شود، به همین دلیل پیش بینی می شود در 6 ماهه دوم امسال درآمد مالیاتی رشد بیشتری داشته باشد

مهدی رعنایی با بیان اینکه در بودجه 1401 اخذ مالیات بر خانه های خالی منوط به کسب اطلاعات دقیق بوده افزود: افرادی که برگ تشخیص دریافت می کنند و در صورتی که فرایند اجرایی آغاز شود تا تیرماه مالیات برای آنها محاسبه می شود و آنها یک ماه برای پرداخت مالیات فرصت دارند در شرایط کنونی هنوز موضوع مالیات از خانه های خالی در مرحله شناسایی است و اگر اطلاعات دریافت شود وصولی نهایی برای مالیات از خانه های خالی در سال 1402 اجرایی می شود.

مدیرکل دفتر مطالعات بخش عمومی وزارت اقتصاد افزود: سازمان امور مالیاتی مسئول تشخیص خانه های خالی نیست و نهادهای مسئول باید در این بخش اطلاعات را جمع آوری کنند.

رعنایی با تاکید بر اینکه هیچ پیشنهاد قطعی درباره مالیات در دستور کار نیست، اظهار کرد: موضوع مالیات بر عملکرد واحدهای تولیدی در مناطق آزاد قرار بود اصلاح شود اما هنوز اتفاق خاصی نیفتاده و برنامه ای برای تغییر آن هم فعلا وجود ندارد.

مدیرکل دفتر مطالعات بخش عمومی وزارت اقتصاد با تاکید بر اینکه مسائلی که امروز درباره مالیات بر ارزش افزوده وجود دارد بیشتر فنی است که باید متناسب با وضعیت موجود اصلاح شوند، اظهار کرد: در حال حاضر بحث چگونگی پرداخت مالیات توسط واحدهای تولیدی تاثیری در سیاست های راهبردی مبنی بر اینکه این مالیات باید پرداخت شود، ندارد و از نظر قانونی اگر مالیات ارزش افزوده همزمان از سوی سازمان هایی مانند امور مالیاتی یا گمرک و ... اخذ شده باشد امکان بازگشت آن با ارائه اسناد مربوطه وجود دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه