English

مدیرعامل فولاد مبارکه در اختتامیه سمپوزیوم فولاد ۴۰۱؛

درصدد تولید انبوه ورق فولاد زنگ نزن در فولاد مبارکه هستیم

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه گفت: همکاران ما درصدد آن هستند که در داخل کشور، با استفاده از تجهیزات موجود و بدون حضور یک کارشناس خارجی، این محصول و ورق آن را به تولید انبوه برسانند.

درصدد تولید انبوه ورق فولاد زنگ نزن در فولاد مبارکه هستیم

به گزارش خبرگزاری موج، محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل شرکت‌ فولاد مبارکه پیش از ظهر امروز در اختتامیه سمپوزیوم فولاد ۴۰۱ اظهار کرد: در ابتدا یاد می‌کنم از ۱۲ آبان‌ماه سال ۱۳۸۰ به‌عنوان سالروز بازدید رهبر معظم انقلاب اسلامی از فولاد مبارکه که این بازدید نشان‌دهنده جایگاه و اهمیت این مجموعه صنعتی برای ارکان تصمیم‌گیرنده کشور بوده و همین امر طی سال‌های گذشته موجب کسب دستاوردهای ارزشمند در این قطب صنعتی شده است.

وی افزود: استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود، توسعه کمّی کیفی و متوازن، توسعه سرمایه‌های انسانی، نگاه جدّی به حوزه نوآوری و فناوری‌های جدید و تبدیل شدن به یک صنعت سبز با نگاه ویژه به مسائل زیست‌محیطی، ۵ رویکرد اصلی ما در فولاد مبارکه بوده که طی یک سال گذشته این رویکردها را دنبال کرده‌ایم.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های بسیار ارزشمندی در کشور ما نهفته است و اگر از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم، می‌توانیم شاهد بهترین دستاوردها به خصوص در حوزه معدن و صنایع معدنی باشیم؛ زیرساخت‌های بسیار مناسبی در فولاد مبارکه وجود دارد.

استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود برای عرضه محصولات جدید به بازار

وی با تأکید بر ضرورت استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود اذعان داشت: فولاد مبارکه طی یک سال گذشته رکوردهای بسیار ارزشمندی در حوزه تولید به ثبت رساند اما صرفاً رسیدن به این رکوردها کافی نیست.

طیب‌نیا تأکید کرد: رویکرد ما با توجه به رکود جهانی صنعت فولاد، استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود این است که بتوانیم محصولات جدیدی را به بازار عرضه کنیم.

درصدد تولید انبوه ورق فولاد زنگ نزن در فولاد مبارکه هستیم

وی عنوان داشت: تولید ده‌ها محصول جدید از گریدهای جدید تختال گرفته تا محصولات نهایی، ورق‌های آجدار، گریدهای مربوط به لوله‌های خطوط انتقال نفت و گاز و تختال مورد نیاز برای تولید ورق‌های الکتریکی، اتفاقات ارزشمندی بود که طی یک سال گذشته در فولاد مبارکه رقم خورد و آماده عرضه به بازار شد.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه گفت: آخرین دستاورد ارزشمند ما در حوزه تولید محصولات و گریدهای جدید، تولید تختال فولاد زنگ نزن بود که به لطف الهی حاصل شد و همکاران ما درصدد آن هستند که در داخل کشور، با استفاده از تجهیزات موجود و بدون حضور یک کارشناس خارجی، این محصول و ورق آن را به تولید انبوه برسانند.

ارزش ورق زنگ نزن حدود ۱۰ برابر ورق فولادی معمولی است

وی بیان کرد: فولاد زنگ نزن، غالباً در دنیا با تکنولوژی VOD تولید می‌شود اما فولاد مبارکه این محصول را با تکنولوژی RH تولید کرده است؛ سالیانه تنها ۵۰ میلیون تن از حدود یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تن فولادی که در دنیا تولید می‌شود، از نوع فولاد زنگ نزن است اما رشد فزاینده‌ای در ارزش این محصول شاهد هستیم.

طیب‌نیا با بیان این که ارزش ورق فولادی زنگ نزن حدود ۱۰ برابر ورق فولادی معمولی است، ابرازداشت: در سال ۲۰۲۲ ارزش بازار فولاد زنگ نزن قریب به ۱۹۵ میلیارد دلار بوده و با وجود سهم اندک این محصول در تناژ به لحاظ ارزشی در بازار محصولات فولادی در جهان سهم قابل توجهی است.

رشد ارزش بازار فولاد زنگ نزن در جهان

وی اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود ارزش سالیانه بازار فولاد زنگ نزن از ۲۰۴ میلیارد دلار سال ۲۰۲۲ به حدود ۳۰۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۹ افزایش یابد؛ رشد سرمایه‌گذاری در حوزه تولید این محصول، قریب به ۵.۶ درصد در سال پیش‌بینی شده که این میزان رشد در کشورهای صنعتی فزاینده‌تر است.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه با اشاره به کاربرد ورق‌های فولادی زنگ نزن در صنایع خودروسازی و لوازم خانگی جهان یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود مصرف این محصول در سنوات بعدی تا سال ۲۰۳۰ رشد فزاینده و تساعدی داشته باشد.

پیشرفت ۵۸ درصدی پروژه احداث نیروگاه سیکل ترکیبی

وی با اشاره به رشد فزاینده بیش از ۲۰ برابری حجم پروژه‌های توسعه‌ای به‌ویژه در حوزه‌های زیرساختی و نیروگاهی فولاد مبارکه نسبت به سال گذشته تصریح کرد: پروژه احداث نیروگاه سیکل ترکیبی فولاد مبارکه در کمتر از ۱۰ ماه، ۵۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که امیدوارم در ابتدای سال آینده، فازهای اول و دوم آن به بهره‌برداری برسد.

طیب‌نیا با اشاره به سرمایه‌گذاری فولاد مبارکه برای احداث نیروگاه خورشیدی، میادین گازی، حوزه حمل و نقل، حوزه زنجیره تأمین و پایین‌دست بیان داشت: امیدواریم با این سرمایه‌گذاری‌ها علی‌رغم محدودیت‌هایی که وجود دارد، بتوانیم جریان تولید در سال‌های آتی را حفظ کنیم و در تولید محصولات جدید به خودکفایی کامل برسیم.

در تأمین تجهیزات بالغ بر ۹۰ درصد به خودکفایی رسیده‌ایم

وی ضمن تقدیر از برگزارکنندگان سمپوزیوم فولاد ۴۰۱ برای گرد هم آوردن فعالان زنجیره فولاد ادامه داد: سمپوزیوم و نمایشگاه بین‌المللی فولاد ۱۴۰۱ فرصت مناسبی برای هم‌افزایی شرکت های صنعتی در حوزه فولاد بود و این امر نشان‌دهنده فاصله گرفتن از وابستگی و رسیدن به مرزهای خودکفایی است.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در پایان با بیان این که اتفاقات ارزشمندی در حوزه بومی‌سازی در زنجیره فولاد رقم خورده است، اظهار داشت: می‌توان با جرأت گفت که در تأمین تجهیزات، قطعات و مواد مصرفی بالغ بر ۹۰ درصد به خودکفایی رسیده‌ایم و امیدواریم با دانشی که در زنجیره فولاد به وجود آمده، روزی شاهد این باشیم که صاحب تکنولوژی هم باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی