English

آغاز مذاکرات ایران با عراق درباره تداوم صادرات گاز به این کشور

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با اشاره به عملکرد این شرکت در حوزه صادرات گاز گفت: مذاکرات ایران با عراق درباره تداوم صادرات گاز به این کشور آغاز شده است.

آغاز مذاکرات ایران با عراق درباره تداوم صادرات گاز به این کشور

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از شرکت ملی گاز ایران، مجید چگنی، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با حضور در برنامه «صف اول» شبکه یک سیما در بخشی از سخنان خود، درباره عملکرد این شرکت در حوزه صادرات گاز، با بیان اینکه دولت سیزدهم از بدو تشکیل، در حوزه دیپلماسی انرژی به‌ ویژه در حوزه گاز، بسیار فعال عمل کرده است، گفت: در حوزه صادرات گاز به عراق، تمدید قراردادها برای صادرات به این کشور، در دستور کار است.

وی ادامه داد: مذاکرات ما با عراق در زمینه تداوم صادرات گاز به این کشور آغاز شده، ضمن آن‌که زمان نخستین قرارداد صادرات ما که به بغداد است، سال آینده به اتمام می‌رسد، نخستین بخش مذاکرات هم به این قرارداد اختصاص دارد.

معاون وزیر نفت در امور گاز همچنین با بیان این‌که، طرف عراقی متقاضی تمدید قرارداد صادرات گاز است و ما هم در این زمینه، نظر مثبتی داریم، تصریح کرد: سال آینده قرارداد صادرات گاز ما با بصره هم پایان می‌یابد که مذاکرات در این زمینه نیز در دستور کار است.

چگنی با اشاره به توسعه روابط در حوزه انرژی با کشورهای همسایه، تأکید کرد: عراق به انرژی به‌ویژه گاز نیاز دارد و ما در صدد هستیم با تمدید قرارداد با این کشور، این نیاز را برطرف کنیم.

اخیراً در فضای مجازی خبری منتشر شده بود که عراقی‌ها دیگر خواستار واردات گاز از ایران نیستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه