English

رئیس کل بانک مرکزی خبر داد؛

عرضه۲۵میلیارد دلار ارز در سامانه نیما

رئیس کل بانک مرکزی گفت: از ابتدای سال تا اواخر مهر ماه حدود ۲۵ میلیارد دلار در سامانه نیما، ارز عرضه شده است.

عرضه۲۵میلیارد دلار ارز در سامانه نیما

به گزارش خبرگزاری موج، علی صالح آبادی رئیس کل بانک مرکزی پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خوشبختانه در حوزه بازار ارز شاهد آرامش خوبی هستیم. از ابتدای سال تا اواخر مهر ماه حدود ۲۵ میلیارد دلار در سامانه نیما، ارز عرضه شده است.

وی افزود: منابع صادرات نفتی و غیر نفتی به گونه‌ای است که حجم عرضه هر روز فزونی دارد و ان شاء الله تا پایان سال تداوم داشته باشد.

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه در بازار متشکل ارزی شاهد افزایش حجم معادلات اسکناس هستیم، افزود: ابتدا این بازار داخل صرافی‌ها بود، بعداً در تابلوی بازار متشکل ارزی معاملات را انجام می‌داد. نرخ ارز صرافی‌ها هم به گونه‌ای است که چند هفته‌ای است هر صرافی قیمت عرضه و تقاضای خود را در سایت بازار متشکل ثبت می‌کنند.

صالح آبادی تصریح کرد: خوشبختانه با اقدامات بانک مرکزی شاهد عمق خوب بازار هستیم.

رئیس کل بانک مرکزی خاطرنشان کرد: علی رغم شرایط مختلف، نوسانات ارز در بازار کم بوده است. در بازار آزاد نیز نوسانات محدود بوده و در سامانه نیما هم نوسانات محدودی وجود دارد. امیدوار هستیم با برنامه ریزی های مقرراتی و مکانیزمی در بازار شاهد این آرامش در بازار باشیم.

صالح آبادی در رابطه با تاکید روز گذشته رئیس جمهور به بانک‌ها برای جلوگیری از یاس و نا امیدی؛ گفت: شب گذشته در جلسه ستاد اقتصادی دولت مسأله تسهیلات بانکی مطرح و مقرر شد میزان تسهیلات پرداخت شده از سوی بانک‌ها و توان تسهیلات دهی بانک‌ها طی گزارشی ارائه شود. حدود ۶۶ درصد به سرمایه در گردش واحدهای تولیدی و خدماتی اختصاص داده شده است. ۱۵ درصد هم به نیازهای خرد اختصاص دارد.

 

بیشتر بخوانید :

حاشیه جلسه هیات دولت - ۴ آبان ۱۴۰۱

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه