English

تحول دیجیتال، یاری تمامی صنایع را می‌طلبد/اپراتورها در حال پیاده‌سازی مدل‌ها

در کشور ما نیز اپراتورهای ارتباطی با پرچمداری و توسعه زیرساخت‌های ارتباطی نوین، در راستای این موضوع گام های مهمی را برداشته‌اند و به مرور نیازمند یاری و حمایت دیگر صنایع به عنوان بازیگران عرصه دیجیتال هستند.

تحول دیجیتال، یاری تمامی صنایع را می‌طلبد/اپراتورها در حال پیاده‌سازی مدل‌ها

به گزارش خبرگزاری موج ؛ در دنیای امروز موضوع اصلی بیشتر بحث‌های علمی مرتبط با مشاغل مختلف، چگونگی حفظ روحیه رقابتی در دنیای دیجیتال است که این امر با «تحول دیجیتال» اتفاق می‌افتد؛ در کشور ما نیز اپراتورهای ارتباطی با پرچمداری و توسعه زیرساخت‌های ارتباطی نوین، در راستای این موضوع گام های مهمی را برداشته‌اند و به مرور نیازمند یاری و حمایت دیگر صنایع به عنوان بازیگران عرصه دیجیتال هستند.

کلمه تحول دیجیتال یا دیجیتالی شدن که این روزها در بسیاری از سازمان‌های بزرگ و کوچک در سطح دنیا بر سر زبان‌ها افتاده، فرآیند به کار گیری قابلیت‌های فناوری در راستای بهبود عملکرد در همه ابعاد زندگی و به خصوص کسب‌وکارهاست.

 امروزه توانایی کسب‌وکارها برای رقابت در بازار جهانی، به طور مستقیم تحت میزان تابعیت آنها از سرعت تغییرات فناوری قرار دارد. شرکت‌هایی که می‌خواهند در دنیای مدرن امروز که فناوری هر روز در حال تغییر و پیشرفت است، موفق شوند، باید به سمت تغییر فرآیندهای خود پیش بروند تا بتوانند برای آینده کسب‌وکار آماده شوند.

برای این تغییرات مدل‌های مختلفی طراحی و اجرا که از جمله آنها می‌توان به «مدل بومی» برای شرکت‌هایی که دیجیتال متولد شده‌اند، «مدل عقب مانده» برای شرکت‌هایی که دیجیتالی شدن بخشی از مدل کسب‌وکار آنها نیست، «مدل فالوور» برای شرکت‌های مایل به پیروی از رقبا اشاره کرد.

همچنین «مدل هیبریدی» برای کسب‌وکارهایی با رویکرد ترکیب دیجیتال و سنتی، «مدل پایلوت و اثبات» جهت آزمایش کردن راه‌حل‌های دیجیتال و «مدل تحول دیجیتالی ایجاد مشترک» جهت مشارکت کارکنان و مشتریان در فرآیند دیجیتال نیز از مدل‌های تحول دیجیتال در کسب‌وکارهاست که در دنیا در حال اجرایی شدن است و نتایج قابل توجهی را نیز در پی داشته است.

عملیاتی شدن این مدل‌های تحول دیجیتال در فرآیند کسب‌وکارها مزایایی را در پی دارد که نمی‌توان از آنها چشم پوشی کرد.

برای بسیاری از سازمان‌ها تحول دیجیتال با هدف کاهش هزینه‌ها و انتقال داده‌ها به فضای ابری و به حداقل رساندن هزینه‌ها انجام می‌شود.

 دیجیتالی شدن علاوه‌ بر کاهش هزینه‌ها، زمان در دسترس تیم‌های کاری را نیز افزایش می‌دهد تا کار روی سایر پروژه‌ها را با فراق بال بیش‌تری انجام دهند.

از مزایای تحول دیجیتال می‌توان به افزایش سود، افزایش بهره‌وری، بهبود فرآیند جمع‌آوری دیتا و استفاده از آن، بالا رفتن چابکی سازمانی، ارتقا فرهنگ سازمانی و... اشاره کرد که در بلند مدت تاثیرات بسیار شگرفی بر کسب‌وکارها خواهد گذاشت.

در کنار تمامی کشورهای دنیا که در حال تحول دیجیتال ابعاد مختلف زندگی خود مانند کسب‌وکارها هستند و نتایج قابل قبول خود را نیز دریافت کرده‌اند، اپراتورهای داخلی کشور ما نیز در راستای اهداف و رسالت‌های ارتباطی خود و همچین اهمیت مقوله فناوری پرچمدار حوزه «تحول دیجیتال» هستند.

به عنوان مثال اپراتور اول تلفن همراه کشور با در دست داشتن زیرساخت‌های ارتباطی و همچنین ورود به تکنولوژی نسل پنجم، درصدد تحقق رویای دیجیتال به عنوان بخشی از مأموریت و چشم‌انداز خود است.

این اپراتور نه تنها بسترساز تکنولوژی نسل پنجم بود، بلکه راه را برای اجرای عملیاتی تغییر و تحولات دیجیتال در کشور ایجاد کرده است.

بنابراین نیاز است که اپراتورهای ارتباطی کشور برگرفته از تجارب جهانی، اکنون درصدد ایجاد یک زیست‌بوم اطلاعاتی باشند. میلنا نیکولیچ، مدیر ارشد تکنولوژی شرکت Trainline، می‌گوید که حرفه‌ای‌ها نباید تحولات مبتنی بر داده‌های خود را فقط به دانش داخلی محدود کنند. 

او می‌گوید شرکتش از داده‌هایی استفاده می‌کند - برخی از آنها را در داخل جمع‌آوری و برخی آنها را از سراسر صنعت استخراج می‌کند - تا ویژگی‌هایی را تقویت کند که تجارب مشتریان خود را بهبود می‌بخشد.

به گفته وی «ما از داده‌ها برای تصمیم‌گیری بسیار استفاده می‌کنیم – این بسیار مهم است. مطمئناً، داده‌هایی که از نحوه استفاده کاربران از محصولات خود به دست می‌آوریم که به وضوح به روشی رضایتمند و آگاه به حفظ حریم خصوصی می‌رسیم. ما از آن به صورت داخلی استفاده می‌کنیم تا مطمئن شویم چیزهای درست را می‌شماریم و اندازه‌گیری می‌کنیم، درست تنظیم می‌کنیم.»

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی