English

اینترنت G۵ ضامن صعود تیم ملی ورزش‌های الکترونیک ایران به رقابت‌های جهانی

اپراتورهای ایرانی نیز با پرچمداری همراه اول که برای نخستین بار تکنولوژی G5 را به صورت واقعی روی شبکه تجاری خود پیاده سازی کرد، با در دست داشتن این تکنولوژی به صنعت بازی و ورزش های الکترونیک ورود کرده و در همین زمینه با اجرایی کردن یوزکیس های خود، رقابت با کشورهای دیگر را آغاز کرده اند.

اینترنت G5 ضامن صعود تیم ملی ورزش‌های الکترونیک ایران به رقابت‌های جهانی

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج ، پیشرفت دنیای ارتباطات و ورود به نسل پنجم فناوری که جدیدترین تکنولوژی اینترنت است، تغییرات زیادی را در دنیا ایجاد کرده است؛ اپراتورهای ایرانی نیز با پرچمداری همراه اول که برای نخستین بار تکنولوژی G5 را به صورت واقعی روی شبکه تجاری خود پیاده سازی کرد، با در دست داشتن این تکنولوژی به صنعت بازی و ورزش های الکترونیک ورود کرده و در همین زمینه  با اجرایی کردن یوزکیس های خود، رقابت با کشورهای دیگر را آغاز کرده اند.

صنعت بازی که از گذشته طرفداران خود را داشته و دارد اکنون با گذشت زمان و تغییر سلایق انسان ها و همچنین پیشرفت تکنولوژی دستخوش تغییر و تحولات بسیاری شده است؛ از کامپیوتر هایی به اندازه یک اتاق تا کنسول هایی با ابعاد بسیار کوچک.

این بازی های رایانه ای که در ابتدا فعالیت خود را با هدف ایجاد سرگرمی آغاز کرد، اکنون به مرحله ای  رسیده است که بعد رقابتی هم به آنها اضافه شده و جذابیت آن را بیش از پیش کرده است.

بازی های الکترونیکی که اکنون به آن ورزش الکترونیک یا E-Sports هم گفته می شود، مسابقاتی هستند که در سطح ورزش های جهانی دسته بندی می شود و مدال هایی با ارزش مدال های تیم های ملی ورزشی به بازیکنان آنها اهدا می شود.

نحوه برگزاری این مسابقات که در سطح کشوری و جهانی در حال برگزاری است، بر بستر اینترنت و به صورت آنلاین انجام می شود و با توسعه زیرساخت های ارتباطی می تواند فضا را برای شرکت کنندگان رقابتی تر و جذاب تر کند.

در این بین، چیزی که می تواند روند برگزاری این مسابقات را بهبود ببخشد، توسعه اینترنت و زیرساخت های آن است که با ورود به  نسل پنجم ارتباطی و پهنای باند بیشتری که این تکنولوژی در اختیار دارد در نتیجه سرعت و کیفیت بالاتری داشته و با تاخیر کمتری مواجه است، بهترین شرایط را برای برگزاری این مسابقات بر بستر اینترنت فراهم کرده است.

در ایران  نیز اپراتورهای ارتباطی در راستای اهداف و مسئولیت های خود و با توسعه زیرساخت های ارتباطی، شرایط مناسبی را برای حضور گیمرها در این بازی های الکترونیک ایجاد کرده اند.

اتفاق خوشایند این ماجرا ورود اپراتورهای کشور به این حوزه بوده که با توسعه زیرساخت های ارتباطی و ورود به تکنولوژی نسل پنجم، در راستای اهداف و مسئولیت های خود شرایط مناسبی را برای شرکت در مسابقات ورزش الکترونیک فراهم کرده است.

اپراتور همراه اول، با تعیین اهداف بلندمدت خود با محوریت تحول دیجیتال، علاوه بر ایجاد تغییرات در صنایعی مانند پزشکی، کشارزی و... به حوزه بازی های کامپیوتری نیز ورود کرده است.

بر این أساس تیم ملی ورزش های الکترونیک ایران در مسابقات جهانی ورزش الکترونیک به میزبانی کشور ترکیه، با حمایت اپراتور اول ارتباطی کشور شرکت کرد و تا شرایط برابری را برای تیم ملی کشورمان در مقایسه با دیگر تیم های شرکت کننده از سایر نقاط جهان در این دوره از رقابت های جهانی فراهم آورد.

نیما خیرالله، رئیس کمیته مسابقات ورزش الکترونیک فدراسیون ورزش همگانی با حضور در محل برگزاری این مسابقات ضمن اشاره به سطح بالای این مسابقات از حضور بسیاری از کشور های بزرگ دنیا در این دوره از رقابت ها خبر داد.

وی در ادامه نیز با توجه به آنلاین برگزار شدن این مسابقات با تاکید بر اهمیت و نقش تکنولوژی و اینترنت در بازی های الکترونیک، به این نکته اشاره کرد که اپراتور همراه اول با ایجاد بستر مناسب بر تکنولوژی نسل پنجم، توانست شرایط برابری را برای رقابت تیم ملی با کشورهای دیگر فراهم کند.

خیرالله ضمن تاکید بر اهمیت موضوع پینگ در کیفیت برگزاری این رقابت ها عنوان کرد: تیم ملی با اینترنت نسل پنجم اپراتور همراه اول توانست با پینگ بسیار خوبی به رقابت با تیم های هم گروهی خود بپردازد و نهایتا به عنوان صدرنشین صعود کند.

وی در آخر اضافه کرد: در صورت ادامه دار بودن این حمایت ها که باعث ایجاد انگیزه در بین جوانان و بازیکنان تیم ملی می شود، می توانیم شاهد درخشش بیش از پیش تیم ملی کشورمان در سطوح بالاتر جهانی در این رشته باشیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه