English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

واردات خودرو در آستانه آزادسازی منابع بلوکه شده ایران

دولت برای استفاده از 7 میلیارد دلار ارز آزادشده از هفته آینده واردات خودرو را از سر می گیرد.

واردات خودرو در آستانه آزادسازی منابع بلوکه شده ایران

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، وزیر صنعت معدن و تجارت خبر داده که از هفته آینده واردات خودرو آزادسازی می شود و در حالی که 300 کسب و کار برای واردات خودرو درخواست داده اند که بعضی از آن‌ها صلاحیت فنی برای واردات خودرو ندارد.

موضوع واردات خودرو در حالی از سوی وزارت صنعت دنبال می شود که به تازگی آزادسازی 7 میلیارد دلار از منابع ارزی بلوکه شده ایران در کره جنوبی خبرساز شده است و گویا دولت در انتظار آزادسازی منابع ارزی بود تا بعد از آن دستورالعمل های واردات خودرو را ابلاغ کند.

هرچند پیش از این نمایندگان مجلس موضوع سفت و سختی را در قبال ممنوعیت واردات کالا از کره جنوبی اتخاذ کرده و مدعی بودند به دلیل اینکه این کشور به همکاری های اقتصادی خود با ایران پشت کرده و از طرف دیگر رفتاری منفعلانه و همسو با سیاست های آمریکا از خود نشان داده است، به همین دلیل ایران نباید واردات خودرو و ... را از این کشور از سر بگیرد، با این حال به نظر می رسد یکی از کشورهای مبدا واردات خودروی ایران همین کشور کره جنوبی باشد و دولت به دنبال استفاده از منابع بلوکه شده برای واردات خودرو است تا از این طریق مانع از افزایش نقدینگی در اقتصاد شود.

البته بسیاری از کارشناسان اقتصادی پیش از این تاکید کرده بودند که انتقال منابع ارزی به شکل ریال می تواند به نقدینگی و تورم در کشور منتهی شود، از این رو دولت باید این منابع را به شکل کالای واسطه ای و تجهیزات فناورانه به کشور واردات می کرد نه اینکه برنامه ریزی برای خرید خودرو و ... بکند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه