English

معاون وزیر نفت در پاسخ به خبرگزاری موج:

سرمایه گذاری هلدینگ و شرکت های داخلی روی ۱۷ محصول پتروشیمی

مدیرعامل شرکت ملی صنعت پتروشیمی کشور درباره پیشنهاد جذب سرمایه گذاری که داده شده، گفت: تاکنون هلدینگ و شرکت های داخلی برای تولید ۱۷ محصول جدید اعلام آمادگی کرده اند، برای تولید این محصولات حدود چند میلیارد تومان سرمایه نیاز است که مشکلی برای اجرای آنها نمی بینیم.

سرمایه گذاری هلدینگ و شرکت های داخلی روی ۱۷ محصول پتروشیمی

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، نمایشگاه ایران پلاست این دوره با حضور شرکت های از ۲۴ کشور دنیا که از ۵ قاره حضور داشته اند نشان داده که صنعت پتروشیمی ایران توانسته فراتر از محدودیت تحریم ها توسعه پیدا کند.

معاون وزیر نفت با اشاره به اینکه زمانی غربی ها تصور می کردند بدون آنها صنعت پتروشیمی ایران می‌خوابد اما اینطور نشد، گفت: امروز با وجود تحریم و...ایران بر قله ۹۰ میلیون تن ظرفیت نصب شده نایل آمده که از اول انقلاب تاکنون ۶۰ برابر ظرفیت تولید افزایش یافته، هرچند امروز به دلیل تعمیرات و مشکل خوراک کمی سطح تولید پایین تر از ظرفیت نصب شده است.

شاهمیرزایی با بیان اینکه در حال حاضر در بخشی از محصولات در لبه فناوری هستیم، افزود: به طور قطع با همکاری هلدینگ ها به تمام محصولات رایج دست پیدا خواهیم کرد، از این باید در بخش کاتالیست و فناوری ها باید خودکفا شویم.

او با تاکید بر اینکه بیست محصول جدید شناسایی شد و به سرمایه گذاران و خوراک های بالادستی آنها معرفی شده اند، تصریح کرد: هلدینگ می تواند با سرمایه گذاری در پروژه ها در کوتاه ترین زمان ممکن پازل محصولات پتروشیمی تکمیل شود.

مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی ایران با بیان اینکه همکاری خوبی با کشورهای دوست شکل گرفته است، گفت: با وجود تحریم ها از پنج قاره شرکت هایی در نمایشگاه حضور پیدا کرده اند.

او با بیان اینکه با تکیه بر ظرفیت سازنده های داخلی در سالی که با عنوان دانش بنیان مزین شده محصولات مورد نیاز صنعت پتروشیمی تامین می شود، اطهار کرد: در حال حاضر علاوه بر اینکه تولید کاتالیست در ایران بومی شده توانسته این محصولات این بخش را هم صادرات کنیم.

شاهمیرزایی با بیان اینکه برخی مشاوران گذشته برای تولید محصولاتی مانند کاتالیست در صنعت پتروشیمی برنامه ریزی نکرده اند که باید الان جبران شود، گفت: امروز باید به افتخارات صنعت پتروشیمی افزوده شود و یاری رسان متخصصان باشیم.

مدیرعامل شرکت ملی صنعت پتروشیمی کشور در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری موج درباره پیشنهاد جذب سرمایه گذاری که داده شده، گفت: تاکنون هلدینگ و شرکت های داخلی برای تولید ۱۷ محصول جدید اعلام آمادگی کرده اند،  برای تولید این محصولات حدود چند میلیارد تومان سرمایه برای اجرای پروژه ها نیاز است که مشکلی برای پیشبرد آنها نمی بینیم.

او افزود: در سال های آینده تولید متانول در کشور روندی صعودی خواهد داشت همانطوری که قرار است تولید و صادرات کاتالیست به عنوان یک برنامه راهبردی اجرایی خواهد شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه