English

همه چیز درباره آیفون ۱۴ را در خبرگزاری موج بخوانید؛

آیفون ۱۴ اوایل پاییز وارد ایران می شود/ از حذف ناچ تا عملکرد بدون سیمکارت و انتقال به ماهواره +ویدیو رسمی رونمایی

آیفون‌ ۱۴ بعد از آیفون ۱۳ در کاتالوگ جدیدترین محصولات اپل جای می‌گیرد، اما این‌بار یک ارتقا و تغییر بزرگ در ترکیب این سری وجود دارد در واقع اپل به جای ارائه‌ی یک مدل استاندارد و کوچک، مدل مینی را حذف کرده و یک مدل ۶.۷ اینچی با پسوند پلاس را به آیفون‌های ۱۴ اضافه کرده است.

آیفون 14 اوایل پاییز وارد ایران می شود/ از حذف ناچ تا عملکرد بدون سیمکارت و انتقال به ماهواره +ویدیو رسمی رونمایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، پس از ما‌ه‌ها انتظار و پیش بینی ها از سوی هواداران، سرانجام اپل شب گذشته در رویداد ۷ سپتامبر از خانواده iPhone 14 رونمایی کرد.

آیفون‌ ۱۴ بعد از آیفون ۱۳ در کاتالوگ جدیدترین محصولات اپل جای می‌گیرد، اما این‌بار یک ارتقا و تغییر بزرگ در ترکیب این سری وجود دارد در واقع اپل به جای ارائه‌ی یک مدل استاندارد و کوچک، مدل مینی را حذف کرده و یک مدل ۶.۷ اینچی با پسوند پلاس را به آیفون‌های ۱۴ اضافه کرده است. ناگفته نماند پس از این رونمایی انتقادات فراوانی به اپل وارد شده است. عده ای سری جدید را شبیه به آیفون ۱۳ دانسته و منتقدند ارزش خرید فراوانی ندارد.

مشخصات آیفون‌ ۱۴

اپل در iPhone 14، صفحه نمایش سوپر رتینا XDR از نوع OLED با طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها، نسبت کنتراست ۲million:1 و حداکثر روشنایی HDR با ۱۲۰۰ نیت را ارائه می‌دهد. این صفحه نمایش HDR از HDR10،HLG و Dolby Vision پشتیبانی می‌کند.

تراشه و دوربین آیفون ۱۴

همانطور که پیش از این در شایعات آمده بود، اپل به جای استفاده از یک تراشه‌ی جدید از همان تراشه A15 (البته با سطح Pro) موجود در آیفون ۱۳ استفاده کرده است. این یک سنت‌شکنی برای اپل به حساب می‌آید، زیرا معمولا تراشه را با نسل بعدی آیفون ارتقا می‌داد.

تراشه مورد استفاده در آیفون ۱۴ دارای یک پردازنده‌ی گرافیکی ۶ هسته‌ای با دو هسته برای عملکرد و ۴ هسته برای کارایی است. موتور عصبی ۱۶ هسته‌ای و مجهز به پردازنده سیگنال تصویر است.

برای عکاسی نیز دوربین اصلی را با یک شاتر ۱۲ مگاپیکسلی با سنسور بزرگ‌تر که از دیافراگم f/1.5 و پیکسل‌های ۱.۹ میکرون و سنسور Shift OIS بهره برده، مجهز کرده است. دوربین جلو نیز با قابلیت TrueDepth آپدیت شده است و دوربین ۱۲ مگاپیکسی آن نیز دیافراگم f/1.9 دارد. نکته مهم این است که دوربین جلو TrueDepth برای اولین بار مجهز به فوکوس خودکار است.

آیفون 14

همچنین در این سیستم پردازش تصویر آپدیت شده است و الگوریتم‌های Deep Fusion زودتر به کار گرفته می‌شود و ظاهرا عملکرد در نور کم و نحوه نمایش رنگ‌ها را بهبود می‌بخشد.

عملکرد بدون سیمکارت و انتقال به ماهواره

تغییر غیرمنتظره‌ای نیز در قسمت سیم کارت بوجود آمده است و آیفون‌ جدید اپل بدون جای سیم کارت در ایالات متحده به فروش می‌رسد که نیاز به سیم‌کارت‌های الکترونیکی eSIM دارد؛ اگرچه جای سیم کارت هنوز در خارج از ایالات متحده وجود دارد.

در ادامه اپل در حال معرفی Emergency SOS از طریق ماهواره است. زمانی که کاربران در منطقه کم سیگنال قرار داشته باشند می‌توانند از طریق ماهواره پیام متنی ارسال کنند. یک سیستم فشرده‌سازی اندازه پیام‌های متنی را به یک سوم کاهش می‌دهند این سیستم می‌تواند با استفاده از این فناوری پیام‌های متنی را در کمتر از ۱۵ ثانیه ارسال کند. صدها نفر در مراکز رله آماده هستند تا پیام شما را دریافت و آن را به مرکز فوریت‌های پزشکی ارسال کنند. این ویژگی ماهواره‌ای که در ماه نوامبر به آمریکا و کانادا می‌رسد، برای خریداران آیفون ۱۴ پلاس به مدت دو سال رایگان خواهد بود.

اپل پروسه حذف ناچ از نمایشگر آیفون را شروع کرد

از زمان رونمایی آیفون ۱۰ در سال ۲۰۱۷، بریدگی (ناچ) نمایشگر به یکی از مشخصه‌های ظاهری اصلی گوشی‌های اپل تبدیل شده است. آیفون‌های «تمام‌صفحه‌ای» که اپل می‌سازد، به معنی واقعی کلمه تمام‌صفحه نیستند اما اپل با رونمایی آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس رسما دوران جدیدی را برای گوشی‌های سری آیفون شروع کرد. این دو گوشی به جای بریدگی به حفره‌ای کپسولی‌شکل مجهز هستند. این حفره‌ی کپسولی سیستمی پیشرفته به نام Dynamic Island است که با نرم‌افزار آیفون ارتباطات تنگاتنگی دارد.

قیمت آیفون 14 در بازار ایران

طبق اطلاعاتی که از لیست قیمت آیفون 14 در دسترس است، قیمت آیفون 14 احتمالاً 799 دلار خواهد بود و شرکت اپل قیمت این محصول را نسبت به سال گذشته افزایش نخواهد داد. همچنین طبق گفته­ ها قیمت آیفون 14 مکس 899 دلار است و نسخه ­های پرو این گوشی نیز با افزایش قیمت مواجه خواهند بود؛ به طوری که برای خرید آیفون 14 پرو باید 1099 دلار و برای مدل آیفون 14 پرو مکس 1199 دلار باید هزینه کنید.

آیفون 14 پاییز وارد ایران می شود

طبق گزارش بلومبرگ در مورد تاریخ فروش آیفون 14، پیش فروش آیفون 14 از تاریخ 9 سپتامبر (18 شهریور) آغاز م ی­شود و از تاریخ 16 سپتامبر (25 شهریور) نیز این گوشی به بازار عرضه می­شود. به طور کلی پیش بینی می شود که ورود ایفون 14 به ایران حدوداً اوایل پاییز 1401 صورت گیرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه