English

در گفتگو با خبرگزاری موج بررسی شد؛

میانگین عمر ماشین آلات مصرفی در کشور ۲۰ تا ۳۰ سال / بهره وری پایین آسیب فرسودگی تجهیزات و ماشین آلات است

یکی از مشکلاتی کنونی بنگاه های تولیدی و معدنی، فرسودگی ماشین آلات و تجهیزات است؛ زیرا عمر ماشین آلات معدنی و تجهیزات مصرفی در کشور به طور میانگین به 20 الی 30 سال رسیده و فرسودگی شدید این ماشین آلات سبب تعطیلی بسیاری از معادن کوچک و اختلال فعالیت بنگاه ها شده است..

میانگین عمر ماشین آلات مصرفی در کشور 20 تا 30 سال / بهره وری پایین آسیب فرسودگی تجهیزات و ماشین آلات است

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، وجیه الله جعفری معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت  به طور یقین استفاده از تکنولوژی مورد نیاز، ماشین آلات و تجهیزاتی که در این فرآیند کمک به کاهش ریسک فعالیت های های معدنکاری می کنند، از اهمیت بالایی برای توسعه بخش معدن برخوردار است.  با کمک دانش بنیان ها می توان دانش فنی در اختیار سازندگان ماشین آلات و تجهیزات قرار داد که این روند باعث خواهد شد تا ذخایر کوچک معادن، اقتصادی شود. در واقع تنظیم قراردادهای خرید ماشین آلات با ارایه تسهیلات صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی یکی از راهکارهای توسعه ای است که ایمیدرو به دنبال آن است.

در همین رابطه عضو کمیسیون صنایع و معادن در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج در خصوص ماشین آلات معدنی فرسوده، در کشور بیان کرد: یکی از مشکلاتی که سبب نارضایتی افراد به ویژه معدن کاران شده، فرسودگی ماشین آلات معدنی است؛ عمر ماشین آلات معدنی مصرفی در کشور به طور میانگین به 20 الی 30 سال می رسد؛ متاسفانه فرسودگی شدید این ماشین آلات  سبب تعطیلی بسیاری از معادن کوچک و اختلال در ناوگان معدنی کشورشده است.

فرهاد طهماسبی در ادامه در گفتگو با خبرگزاری موج افزود: کمبود تولید ماشین آلات معدنی در شرکت های تولیدی داخل سبب کاهش عرضه ی این ماشین آلات در کشور شده به طوری که تولیدات این شرکت ها، توان پاسخگویی به نیاز های موجود را ندارند، همچنین دراین شرایط، واردات ماشین آلات معدنی به کشور نیز صورت نمی گیرد، این روند سبب به وجود آمدن مشکلات زیادی در کار معادن شده است.

وی همچنین اشاره کرد: موارد دیگری مانند محدودیت های ارزی، افزایش نرخ ارز و نبود سیاست های تشویقی جهت نوسازی ماشین آلات معدنی فرسوده، سبب شده ناوگان معدنی کشوراز نظر عمر کاری در وضعیت مطلوبی نباشد؛ در مجموع تمام موارد یاد شده باعث ایجاد بحران در تولید معادن و همچنین بروز مشکل در تامین مواد اولیه ی صنایع معدنی می شود.

نماینده ی مردم نی ریز در مجلس شورای اسلامی  در خصوص مشکلات ناشی ماشین آلات معدنی فرسوده نیز عنوان کرد: فرسودگی ماشین آلات معدنی سبب آلودگی محیط زیست، افزایش مصرف سوخت و افزایش هزینه ی تمام شده می شود، از طرفی این ماشین آلات بهره وری مناسبی ندارند، اقدام جدی ای که در این زمینه باید صورت گیرد این است که در کنار حمایت از تولید داخل، واردات ماشین آلات معدنی فرسوده نیز انجام شود.

طهماسبی در پایان بیان کرد: دولت و مجلس به دنبال راه اندازی مجدد بخش های تولیدی ماشین آلات در کشور هستند و در این زمینه اقداماتی برای حل مشکلات موجود نیز کرده اند، باید تا جایی که می شود از تولید داخل حمایت کرد اما مقدار کسری در ماشین آلات معدنی را با واردات ماشین آلات نو یا  ماشین آلاتی با عمر مفید کمتر از 5 سال، جبران کرد تا در فعالیت صنایع و معادن خللی ایجاد نشود.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه