English

چرا مجلس روی تحقیق و تفحص از ایدرو متمرکز شده است؟ / دلایل عقب ماندگی صنایع «های تک» در ایران

سازمان ایدرو به عنوان متولی انقلاب صنعتی چهارم نه تنها زمینه رشد صنایع های تک در ایران را به وجود نیاورد با ضعف عملکرد در بخش آمایش سرزمینی و ... باعث آسیب به اقتصاد مناطق محروم و مرزی شده است.

چرا مجلس روی تحقیق و تفحص از ایدرو متمرکز شده است؟ / دلایل عقب ماندگی صنایع «های تک» در ایران

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج،  ابتدای سال جاری نمایندگان مجلس با ۱۵۳ رأی موافق و ۵۳ رأی مخالف و ۱۱ رأی ممتنع از ۲۲۷ ماخوذه با تقاضای تحقیق و تفحص از شرکت‌ها ایدرو در حوزه فولاد موافقت کرده اند و با توجه به ادامه عملکرد ضعیف این سازمان انتظار می رود که این موضوع به سرعت پیگیری شود. چراکه این سازمان به عنوان متولی انقلاب صنعتی چهارم نه تنها زمینه رشد صنایع های تک در ایران را به وجود نیاورد با ضعف عملکرد در بخش آمایش سرزمینی و ... باعث آسیب به اقتصاد مناطق محروم و مرزی شده است و بسیاری از شرکت های وابسته به این سازمان در استان ها به تعطیلی کشیده شدند، در حالی که این سازمان از طریق وزارت صنعت همواره تلاش کرده از طریق دستورالعمل ها و ... در راستای منافع خود گام بردارد همان‌طوری که به عنوان متولی صنعت خودرو در کشور تنها به محدودیت واردات خودرو تاکید کرد و در صنایع نفتی و هواپیما سازی هم همچنان بدون دستاورد در سکوت خبری به سر می برد.

یک نماینده مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج با اشاره به تحقیق و تفحص ایدرو ، گفت: به طور قطع این سازمان از منابع ملی استفاده می کند و تحقیق و تفحص مجلس در راستای برخورد با تخلفات و عملکرد   سازمانی است.

اسماعیل حسین زهی با بیان اینکه در تحقیق و تفحص مجوزها و مجمع و گزارش های سازمان بررسی می شود، تصریح کرد: در حال حاضر کشور نیازمند آرامش است و سازمان ایدرو در سال های گذشته به بسیاری از حوزه ها مانند صنایع های تک، آموزش و ... ورود نداشته است و حتی در مناطق محروم عملکردی نداشته است.

او با تاکید بر اینکه با متولیان سازمان های متخلف برخورد خواهد شد، تصریح کرد: مردم به طور قطع باید با مدیرانی که ترک فعل هم کردند توسط سازمان بازرسی و دیوان محاسبات برخورد کنند و این پیگیری ها توسط مجلس انجام می شود.

احتمال استیضاح وزیر به دلیل ضعف عملکرد ایدرو

همچنین یک نماینده ای مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج با اشاره به اینکه در حال حاضر برخی از شرکت های صنعتی کشور که به نوعی باید در تامین کننده ماشین آلات و تجهیزات صنعتی کشور اقدام موثری انجام می دادند عملکردی نداشته اند، گفت: در شرایطی که دولت واردات برخی کالاهای صنعتی را محدود کرده متولیان بخش ماشین آلات صنعتی و ... هیچ برنامه ای دقیقی برای تولید و خودکفایی این تجهیزات صنعتی نداشته اند، در حالی که کشور به شدت در این بخش نیازمند بوده و همین موضوع روی کاهش بهره وری اقتصادی و تولید تاثیر منفی گذاشته است.

الله وردی دهقانی با بیان اینکه وزیر صنعت معدن و تجارت نسبت به وعده های که چند وقت پیش درباره رفع مشکلات صنعتی داده هنوز اقدام جدی انجام نداده است، افزود: به طور قطع وزیر باید پاسخگوی عملکرد وزارتخانه و برخی از سازمان های زیرمجموعه باشد که در سال های اخیر نه تنها عملکردی نداشتند، بلکه فشار ایجاد کرده اند تا برخی دستورالعمل ها را اجرا کنند که امروز منجر به آسیب به بخش صنعت و تولید کشور شده است.

محمدرضا نجفی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس  در مورد محورهای تحقیق و تفحص از سازمان ایدرو هم گفته است که «اقدامات این سازمان در زمینه گسترش سرمایه‌گذاری، نوع سرمایه‌گذاری، آمایش سرزمینی تولید بر اساس مزیت‌های نسبی کشور از جمله این محورهاست. »

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی