English

رئیس سازمان راهداری خبر داد؛

افزایش ۳۰ درصدی ترانزیت جاده‌ای کشور

داریوش امانی از افزایش ۳۰ درصدی ترانزیت جاده‌ای کشور طی ۵ ماه امسال خبر داد و گفت: ۸۰ درصد برنامه‌های راهداری برای سفرهای اربعین محقق شد.

افزایش ۳۰ درصدی ترانزیت جاده‌ای کشور

به گزارش خبرگزاری موج، رئیس سازمان راهداری در نشست خبری با اشاره به این‌که در زمان حاضر 221 هزار کیلومتر راه اصلی، شریانی، فرعی و روستایی در کشور داریم،‌ اظهار کرد: بیش از 85 درصد حمل‌ونقل بار، مسافر و ترانزیت مربوط حوزه جاده‌ای است و باید به‌صورت روزانه به جاده‌ها رسیدگی کرده و مشکلات آنرا برطرف کنیم.

وی با اشاره به سیاستگذاری در بخش حمل و نقل جاده‌ای‌،تصریح کرد: بیش از 99 درصد حمل‌ونقل جاده‌ای با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ایجاد شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌‌که هر 80 کیلومتر یک مجتمع بین راهی در جاده‌های کشور داریم، اضافه کرد: سال گذشته بیش از 50 درصد رشد ترانزیت داشته‌ایم. در 5 ماه امسال حدود 30 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ترانزیت را در کشور داشته‌ایم. ضمن این‌که اگر به درستی از 26 پایانه مرزی استفاده کنیم عملکرد ترانزیت افزایش بیشتری خواهد یافت.

امانی گفت: سال گذشته 515 میلیون تن جابجایی بار در کشور داشته‌ایم،‌ این عملکرد در کنار تمام کاستی‌ها در این بخش حاصل شده است. در بخش مسافری هم 121 میلیون جایجایی داشتیم که نسبت به دوره شیوع کرونا 100 درصد افزایش یافته است.

وی با بیان این‌که ماموریت بزرگ ما سفرهای اربعین است، اظهار کرد: امسال حدود 5میلیون نفر زائر اربعین خواهیم داشتم که در مقوله جاده‌های منتهی خروجی لکه‌گیری، آسفالت، خط کشی، نصب نیوجرسی، رفع نقاط حادثه‌خیز در حدود 1500 کیلومتر راه انجام شده است.

وی یادآور شد: بیش از 80 درصد برنامه‌ها عملیاتی شده و 10 روز مانده به اربعین حسینی 20 درصد مابقی به اتمام می‌رسد.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به این‌که در مرز مهران سایه‌بان، مه پاش و افزایش سرویس‌های بهداشتی عملیاتی شده است، افزود: سه مرز خسروی،‌ تمرچین و باشماق برای اربعین امسال جهت ورود و خروج زائران آماده شده است.

وی بیان کرد: حدود 5500 میلیارد تومان در بخش راهداری طی هفته دولت امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک نیز در این نشست،‌ اظهار کرد: طی یکسال اخیر حدود 3 میلیون آزمایش توسط آزمایشگاه انجام شده و طی مدت یا شده حدود 72 هزار کیلومتر از راه‌های کشور برای ارائه مشخصات فنی جهت کاهش هزینه‌های نگهداری بررسی شده است.

مجید کیانپور با اشاره به ورود به حوزه سازه‌های دریایی،‌ ادامه داد: روی مسائل ژئوتکنیک دریایی دارای دانش هستیم و حدود 600 نوع آزمایش در آزمایشگاه‌های فنی و مکانیک خاک وجود دارد.

وی یادآور شد: طی یکماه اخیر بیش از 50 واحد محلی برای کنترل کیفی پروژ‌ه‌ها به آزمایشگاه فنی و مکانیک اضافه شده است. در حوزه قیر و آسفالت تنها مرجعی هستیم که خدمات منحصربفردی را ارائه می‌دهیم. در حوره معادن نیز قراردادهای خوبی با ایمیدرو امضا شده و بنا داریم در بخش حفاری همکاری سازنده و خوبی را داشته باشیم.

وی بیان کرد: امیدواریم به جایگاهی برسیم که بدون واردات تجهیزات،‌صادرات فنی و مهندسی در حوزه های مختلف داشته باشیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه