English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

نئوبانک فردا در مسیر خدمات بهتر ایران زمین به کسب و کارها

بانک ایران زمین تلاش دارد تا مفهوم واقعی نئوبانک را به مخاطبان ایرانی برساند و قصد دارد تمرکز خود را بر ارائه سرویس‌ کامل آن هم به مشتری واقعی بگذارد.

نئوبانک فردا در مسیر خدمات بهتر ایران زمین به کسب و کارها

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، نئوبانک‌ ها فین‌ تک‌ هایی هستند که در واکنش به عصر دیجیتالی جدید و مشکلات مربوط به بازار خدمات مالی سال (2020) ظهور کرده‌اند، در واقع نئوبانک گزیده ای از خدمات پرمصرف و ضروری بانک است که در اختیار مشتری قرار می گیرد. ارتباط مشترک بانک و شرکت های وب موجب ارائه سرویس های پایه و خدمات مطلوب به مشتری خواهد شد که ارزشمند است.

خرداد سال 1399 صنعت نئوبانک وارد ایران شد و بعد از گذشت یکسال تعداد نئوبانک‌ های ایرانی به دو بانک رسید و در حال حاضر چند نئوبانک ایرانی مشغول سرویس دادن به مشتریان خود هستند. نئوبانک‌ ها در ایران توانسته‌اند فضای رقابتی برای ارائه خدمات متنوع و ساده‌ سازی شده در یک زیرساخت غیرفیزیکی ایجاد کنند؛ اما حرکت آنها هرچند فناورانه، بسیارمحتاطانه است، به دلیل این که در ایران به دلایل قانونی، هنوز نئوبانک‌ ها قادر به ارائه خدمات مستقل نیستند و می بایست از بانک‌ های مجوزدار در این زمینه استفاده کنند و یک «شعبه دیجیتال» بانک  را برای ارائه خدمات نئوبانک در نظر بگیرند.

بانک ایران زمین

به گفته پورسعید مدیرعامل بانک ایران زمین، با پیاده سازی سرویس های بانکی در یک نئوبانک این امکان ایجاد شده که بتوانیم خدماتی را به مردم ارائه دهیم که ارزش افزوده فراوانی دارد و همچنین ظرفیت و بستر لازم برای ارائه خدمات و سرویس های بیشتر در حوزه بانکداری دیجیتال به مشتریان در بانک ایران زمین فراهم شده است.

پورسعید افزود: نگاه مجموعه بانک ایران زمین خلق ارزش در راستای ارائه خدمات نوین بانکی و مالی به مشتریان است و در این راستا حضور مجموعه های بزرگی همچون های وب می تواند تسریع کننده و راه گشا باشد.

براین اساس، بانک ایران‌ زمین که پرچمدار اعتلای بانکداری دیجیتال و مدرن در کشور است، با توجه به نقاط ضعف و قدرت در تجربه نئوبانک های قبلی، توانست با مشارکت شرکت‌های وب و شرکت آرمان وفاداری آریا و حمایت بانک ایران زمین نئوبانک هوشمند فردا در کشور را در تاریخ ۲۷ اردیبهشت رونمایی و در اختیار کاربران قرار داده و تلاش دارد تا مفهوم واقعی نئوبانک را به مخاطبان ایرانی برساند و قصد دارد تمرکز خود را بر ارائه سرویس‌ کامل آن هم به مشتری واقعی بگذارد.

در واقع هدف از راه اندازی این نئوبانک ارائه خدماتی خاص برای مشتریان شرکت‌های فعال در حوزه‌های مختلف صنعتی، تولیدی و کسب و کار است. منظور از خدمات خاص، بررسی رفتار‌های مشتریان و شناخت نیاز‌های آنان است تا براساس آن خدماتی مختص به هر فرد طراحی و ارائه شود. خلق یک تجربه موثر، عالی و لذتبخش از ویژگی‌های اصلی بانک ایران زمین است.

همچنین معاون فناوری اطلاعات بانک ایران زمین درخصوص مسوولیت "نئوبانک فردا" گفت: در کشور ما قواعد و قوانین نئوبانک ها کاملاً مشخص نشده است‌ و بر همین اساس ما نیز با در اختیار داشتن سهام مدیریتی این نئوبانک تمامی مسوولیت آن را پذیرفته‌ایم.

 

مزایای نئوبانک‌ها:

  • نئوبانک‌ ها مانند بانک‌ های آنلاین هزینه‌ های مربوط به نگهداری شعب را ندارند. برخی از پلتفرم‌ ها این پس‌ انداز را به‌صورت کارمزد کمتر به مشتریان خود منتقل می‌ کنند.
  • نئوبانک‌ها معمولاً به دلیل هزینه‌ های سربار پایین‌ تر نرخ‌ های بهره بالاتری را به مشتریان خود ارائه دهند.
  • همچنین می‌توانید کارهای روزمره مانند واریز چک یا پرداخت‌های همتا به همتا را از طریق تلفن همراه یا بانکداری آنلاین از هر کجا و در هر زمان انجام دهید.

معایب نئوبانک‌ها:

  • نداشتن اساسنامه: نئوبانک‌ ها بدون قولنامه، بانک نیستند؛ در عوض، این مؤسسات عموماً برای بیمه محصولات خود با یک بانک شریک می‌ شوند؛ قبل از ثبت‌ نام در یک نئوبانک، مطمئن شوید که FDIC توسط یک بانک شریک بیمه شده است.
  • مجازی بودن: نئوبانک‌ ها معمولاً در شعبه فیزیکی حضور ندارند؛ بنابراین در صورت نیاز، به کمک حضوری دسترسی نخواهید داشت.
  • محدود بودن خدمات: نئوبانک‌ ها نسبت به بانک‌ های سنتی یا آنلاین، معمولاً خدمات کمتری را ارائه می‌ دهند؛ آن‌ ها بیشتر بر روی چک کردن و پس‌ انداز تمرکز می‌ کنند تا ارائه وام.
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه