English

نماینده مردم شیراز در خانه ملت در گفتگو با خبرگزاری موج؛

قانون حداکثر استفاده از توان تولید داخلی تغییر کرد / آزادسازی تامین مواد اولیه خاص از طریق واردات

جعفر قادری درباره قانون حداکثر استفاده از توان تولید داخلی گفت: این نیازمند انعطاف پذیری است و با توجه به درخواست مکرر شرکت های دانش بنیان و صنایع در سال جاری این قانون کمی تغییر یافته است.

قانون حداکثر استفاده از توان تولید داخلی تغییر کرد / آزادسازی تامین مواد اولیه خاص از طریق واردات

یک نماینده مجلس در گفت گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، گفت: ممکن است قوانین مربوطه در اجرا نتواند انتظارات و توقعات واحدهای تولیدی را بر آورده کند، در واقع اگر قانونی مورد سوء ستفاده قرار گرفت باید مسئولان مربوطه موضوع را بررسی و مشکل را حل کنند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی افزود: مجلس شورای اسلامی آمادگی کامل برای کمک به شرکت های دانش بنیان و حل مشکلات آن را دارد، در واقع در سال جاری یکی از اهداف و ماموریت های مجلس شورای اسلامی تحقق اهداف شعار سال و ورود بی دغدغه و جدی تر شرکت های دانش بنیان به عرصه های مختلف است.

جعفر قادری، ضمن اشاره به قانون جهش تولید شرکت‌های دانش بنیان، ابراز کرد: بخش اعظمی از مشکلاتی که شرکت های دانش بنیان با آن مواجه بودند در قانون لحاظ شده است و اگر شرکت های دانش بنیان مشکلات فراتر از مباحث قانون دارند باید آن را اعلام کنند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی افزود: مجلس شورای اسلامی آمادگی کامل برای کمک به شرکت های دانش بنیان و حل مشکلات آن را دارد در واقع در سال جاری یکی از اهداف و ماموریت های مجلس شورای اسلامی تحقق اهداف شعار سال و ورود بی دغدغه و جدی تر شرکت های بنیان به عرصه های مختلف است. حفظ نخبگان دانشگاهی یکی از مهم ترین اهداف دولت و مجلس است، در این راستا دولت و مجلس در نظر دارند با حل مشکلات شرکت های دانش بنیان، نخبگان و صنایع  شرایط لازم برای پیشرفت و‌ تعالی آنها را در کشور فراهم کنند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در خصوص قانون حداکثر استفاده از توان تولید داخلی نیاز به انعطاف احساس می شد، اذعان کرد: با توجه به درخواست مکرر شرکت های دانش بنیان و صنایع در سال جاری این قانون کمی تغییر یافته و در حال حاضر صنایع و شرکت های دانش بنیان می توانند برای محصولات خاص و‌ منحصر به فرد خود که مواد اولیه آن در کشور ساخته نمی شود یا رضایت بخش نیست را از کشور های دیگر تامین کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه