English

گواهی اسقاط ۷۵۰ میلیون تومان برای ترخیص کامیون‌های وارداتی

طی بررسی‌های صورت گرفته در معاونت اقتصادی دولت، پیشنهاد شد که ۷۰۰ تا ۷۵۰ میلیون تومان به عنوان عدد میانگین به جای گواهی اسقاط برای ترخیص کامیون‌های وارداتی در نظر گرفته شود که بتوانند ترخیص شوند.

گواهی اسقاط ۷۵۰ میلیون تومان برای ترخیص کامیون‌های وارداتی

به گزارش خبرگزاری موج،  در سال ۱۳۹۸ سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و وزارت صمت طی ابلاغیه‌هایی شرایط واردات از جمله ردیف تعرفه کامیون‌های وارداتی ، نحوه واردات، کامیون‌های اسقاطی، مجوزهای قانونی و مقرراتی و همچنین تائید منشأ ارز این کامیون‌ها را مشخص و ابلاغ کردند، ولی ورود  کامیون‌ها با موانعی مواجه و در گمرک دپو باقی ماند و صاحبان آنها نتوانستند نسبت بهترخیص اقدام کنند.

معاون امور گمرکی گمرک ایران اعلام کرده است از سال ۱۳۹۹ که واردات کامیون‌های زیر سه سال در دستور کار قرار گرفته، حدود ۱۶ هزار و ۹۰۰ دستگاه وارد گمرک شد که تا کنون بیش از ۱۱ هزار دستگاه ترخیص و ۵۰۰۰ دستگاه دیگر باقی مانده است.

وی با بیان اینکه بخشی از کسانی که کامیون را ترخیص کرده‌اند نیز نتوانسته‌اند پلاک کنند چون هزینه اسقاط قابل توجه است، گفت: زمانی این هزینه حدود سه میلیون تومان بوده ولی اکنون به بیش از ۱.۳ تا ۱.۴ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده و صاحب کالا با مشکل مواجه شده است، از این رو موضوع در جلساتی با دولت و حتی در حضور شخص رئیس جمهور مطرح شد.

معاون گمرک گفت که طی بررسی‌های صورت گرفته در معاونت اقتصادی دولت، پیشنهاد شد که یک مبلغ به عنوان عدد میانگین به جای گواهی اسقاط در نظر گرفته شود که بتوانند ترخیص شوند؛ این عدد بین ۷۰۰ تا ۷۵۰ میلیون تومان پیش‌بینی شده است.

عسگری این را هم گفت که پیشنهاد مطرح شده فعلا در معاونت اقتصادی تصویب شده ولی باید نهایی  و به گمرک جهت اجرا ابلاغ شود که هنوز به این مرحله نرسیده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه