English

وزیر امور اقتصادی و دارایی:

بانک صادرات ایران به یک الگوی کسب و کار موثر و بازدهی مطلوب تبدیل شده است

​وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: جایگاه بانک صادرات ایران در تامین مالی توسعه اقتصادی کشور جایگاه ویژه‌ای است و انتظار داریم بانک اثرگذار، بزرگ، خوش‌نام، پردامنه و با سابقه صادرات ایران به عنوان یک بانک متمایز بتواند در مسیر تامین مالی توسعه اقتصادی نقش‌ ویژه و بیشتری داشته و الگوی مناسبی از کسب و کار موثر با بازدهی مطلوب ارائه کند.

بانک صادرات ایران به یک الگوی کسب و کار موثر و بازدهی مطلوب تبدیل شده است

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط‌ عمومی بانک صادرات ایران، سیداحسان خاندوزی در حاشیه نخستین هم‌اندیشی مدیران ستاد و صف بانک صادرات ایران در سال ١٤٠١ در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: بانک صادرات ایران باید در پروژه‌های پیشران ملی نقش‌آفرینی کند، باری از سیاست‌های توسعه‌ای اقتصاد کشور را بر عهده بگیرد و همزمان در عرصه کسب و کار بانکی با شاخص‌های عملکردی و سودآوری بیشتری به فعالیت خود ادامه دهد.

وی درباره مدل کسب و کار بانک صادرات ایران افزود: بانک صادرات ایران باید به لحاظ الگوی کسب و کاری و عملکردی در تلاقی با فرصت‌های اقتصادی کشور به یک الگوی کسب و کاری ویژه تبدیل شود. بانک صادرات ایران ذی‌نفعان مهمی دارد و خدمات به بازنشستگان کشوری و وضعیت سهام عدالت و شرایط ویژه بانک، اگر بتواند الگوی کسب و کار موثر با بازدهی مطلوبی را تعریف کند، می‌تواند یکی از بانک‌هایی باشد که جمع کثیری از مردم را ذی‌نفع عملکرد مناسب اقتصادی کند و بانک صادرات ایران از این نظر متمایز است.

خاندوزی با بیان این مطلب به تشریح محورهای مهم اقدامات دولت در حوزه بانکی پرداخت و گفت: حرکت  به سمت الکترونیکی شدن قراردادهای بانکی علاوه بر وزارت اقتصاد و دولت، در مجلس به عنوان یکی از الزامات مورد تاکید قرار گرفته است که به شفافیت و احقاق حقوق تسهیلات گیرندگان کمک ویژه‌ای خواهد کرد.

وی صورت‌های مالی بانک‌ها و شرکت‌های زیرمجموعه را نیز به عنوان دومین محور مورد توجه قرار داد و افزود: این اتفاق گام دیگری برای بهبود عملکرد مدیریتی بانک‌ها بتوان شاهد افزایش بهره‌وری، کارایی و بالابردن قدرت پاسخگویی نسبت به مردم و جامعه باشیم. شفافیت اقتصادی از نظر وزارت اقتصاد ابزار و شیوه‌ای برای بهبود کیفیت مدیریت اقتصادی و پاسخگویی بیشتر است.

وزیر امور اقتصادی ودارایی افزایش سهم اعتبارات خرد مبتنی بر اعتبارسنجی، افزایش سهم وام‌های قرض‌الحسنه، بازگشت سود مازاد اخذ شده، مسدود کردن گریزگاه‌های دریافت سود نامتعارف در بانک‌ها، عدم تملیک واحدهای تولیدی، تمدید استفاده از مزایای قانون تسهیل تسویه بدهکاران بانکی را از دیگر محورهای مهم این برنامه‌ها برشمرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی