English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

فروش دو مدل خودرو پرطرفدار بدون قرعه کشی / آیا توزیع خودرو در کشور عادلانه است؟

دو خودرو تارا و دناپلاس توربوشارژر هر یک در دو مدل دستی و اتوماتیک در قالب مشارکت در تولید بدون قرعه کشی از روز ۶ تیر عرضه خواهند شد و قرار است در آینده قرعه کشی کاملا حذف شود این در حالی است که تنها عده ای از این منافع سود بردند و حذف قرعه کشی به معنای توزیع بی عدالتی است.

فروش دو مدل خودرو پرطرفدار بدون قرعه کشی / آیا توزیع خودرو در کشور عادلانه است؟

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، وزارت صنعت، معدن و تجارت وعده داده که قرعه کشی خودرو در آینده نه چندان دور حذف می شود تا از این طریق قیمت خودرو در بازار آزاد هم تعدیل شود، بر همین مبنا در اولین گام حذف قرعه‌کشی برای تخصیص خودرو، ۱۵ طرح فروش خودرو بدون انجام قرعه‌کشی انجام می‌شود که بر اساس آن خودروهایی که در اولین دوره فروش یکپارچه خودرو دارای متقاضیانی کمتر از ظرفیت اعلام شده بودند، وارد مرحله فروش و تخصیص خودروها خارج از فرآیند قرعه‌کشی می‌شوند.

این طرح برای پنج محصول سایپا در قالب پیش‌فروش یکساله و چهار محصول در قالب پیش‌فروش یکساله مشارکت در تولید از روز پنجشنبه هفته گذشته (۲ تیرماه) آغاز شده و متقاضیان برای خرید این خودروها می‌توانند به سایت‌های فروش خودروسازان مراجعه و نسبت به خرید محصول مورد نظر اقدام کنند.

فروش بدون قرعه‌کشی محصولات ایران‌خودرو

حال همانطور که سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده بود که فروش محصولات ایران‌خودرو هفته جاری اجرا خواهد شد، در حال حاضر در صفحه اصلی سامانه یکپارچه تخصیص خودرو این خودروها قابل مشاهده هستند و بخشنامه فروش از ۱۰ صبح فردا (دوشنبه ۶ تیرماه) فعال خواهد شد و تا زمان تکمیل ظرفیت ادامه خواهد داشت و بر اساس آن دو خودرو تارا و دناپلاس توربوشارژر هر یک در دو مدل دستی و اتوماتیک در قالب مشارکت در تولید عرضه خواهد شد.

حالا سوال این است که از سال چهار سال پیش تاکنون موضوع فروش خودرو از طریق قرعه کشی اجرا شده است و عده ای به رانت های کلان دست پیدا کرده اند و حالا قرار شده همه افراد به صورت یکسان برای خرید خودرو ثبت نام کنند؟ آیا موضوع قرعه کشی خودرو بر مبنای این بوده که تنها عده ای از این رانت بهره مند شوند؟

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه