English

معاون رئیس‌جمهور خبر داد؛

هیچ پاداشی بدون بهره وری به مدیران پرداخت نمی شود

میثم لطیفی با بیان اینکه اگر عدالت و بهره‌وری تحقق یابد رضایت نیز محقق خواهد شد، گفت: دستگاه‌ها بر اساس بهره‌وری ارزیابی و رتبه‌بندی شدند و پاداش مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت های دولتی را بر اساس بهره‌ور بودن آنها پرداخت کنیم.

هیچ پاداشی بدون بهره وری به مدیران پرداخت نمی شود

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، موضوع اصلاح پرداخت حقوق و پاداش کارکنان دولت در دولت سیزدهم به شدت مورد توجه قرار گرفته، زیرا در سال های گذشته علاوه بر حقوق های نجومی، وجود پرداخت های غیر عرفی به بهانه ای پاداش و ... در فیش حقوقی برخی مدیران دولتی نه تنها منجر به جنجال های رسانه ای شده بود، به دلیل کمبود منابع دولت، عملا سازمان ها را هم با چالش پرداخت مواجه می کرد، به همین دلیل دولت سیزدهم و سازمان اداری و استخدامی در شرایط کنونی ماموریت جدیدی برای ساماندهی این بخش پیدا کرده است، در همین راستا معاون رئیس‌جمهور در مراسم همایش ملی بهره‌وری با بیان اینکه امسال پاداش مدیران و هیات مدیره شرکت‌ها در شرایطی پرداخت می‌شود که بهره‌ور باشند، گفت: نظام حکمرانی ایرانی و اسلامی سه بُعد دارد که عدالت در راس آن قرار دارد و بُعد دوم بهره‌وری و بُعد آخر رضایت است.

میثم لطیفی با بیان اینکه اگر عدالت و بهره‌وری تحقق یابد رضایت نیز  محقق خواهد شد، افزود: امروز در شرایط قرار گرفته‌ایم که باید تصمیم‌های بزرگی بگیریم، کرونا و جنگ باعث شده شاخص سلامت بهداشت و امنیت غذایی در دنیا به‌شدت کاهش یابد. از طرف دیگر باز هم قیمت نهاده‌های غذایی افزایش یافته و کشورهایی همچون چین خرید تضمینی گندم را دوباره شروع کردند. از این رو باید الگوی حکمرانی شرکتی تغییر کند و شرکت‌ها بر اساس بهره‌وری ارزیابی شوند. بر این اساس امسال تصمیم گرفتیم پاداش مدیرعامل و عضو هیات مدیره را بر اساس بهره‌ور بودن آنها پرداخت کنیم

او با بیان اینکه در جشنواره شهید رجایی دستگاه‌ها بر اساس بهره‌وری ارزیابی و رتبه‌بندی شدند، تصریح کرد: بهره‌وری بیش از هر چیز نیازمند فرهنگ سازی است، البته باید توجه داشت که نوآوری، پذیرش خطر ‌ و سخت‌کوشی لازمه بهره‌وری هستند.

 
 

 

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه