English

فهرست بدهکاران سه بانک جدید از سوی بانک مرکزی اعلام شد

اسامی بدهکاران بانک‌های سینا، توسعه تعاون و توسعه صادرات منتشر شد.

فهرست بدهکاران سه بانک جدید از سوی بانک مرکزی اعلام شد

به گزارش خبرگزاری موج، بانک مرکزی جهت اجرای بخش یکم بند «د» از احکام تنظیمی تبصره ۱۶ مربوط به تسهیلات تکلیفی قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، مصوبه شماره ۷۱۵/۱۱۴۵۰۴ مورخ ۲۹ اسفند سال ۱۴۰۰ مجلس شورای اسلامی و با توجه به آمار منتشر شده در تاریخ ۳۱ فروردین امسال، اطلاعات دریافتی از بدهکاران سه بانک سینا، توسعه تعاون و توسعه صادرات را منتشر کرد.

طبق اعلام بانک مرکزی، اغلب تسهیلات دریافتی برای تولید و سازندگی در کشور مصرف شده و انتشار اسامی در گزارش پیش رو، تنها به منزله دریافت تسهیلات و تعهدات کلان از شبکه بانکی است که عموم آن‌ها در موعد مقرر بازپرداخت شده اند. بر همین اساس، فهرست تسهیلات غیرجاری هر بانک را نیز می‌توان مشاهد کرد.

به استناد فصل اول ماده یکم بند ۱-۸- آیین نامه تسهیلات و تعهدات کلان موضوع بخشنامه شماره ۹۲/۲۴۴۲۵۵۳ مورخ ۱۳۹۲/۰۸/۱۶، تسهیلات و تعهدات کلان: «به مجموع خالص تسهیلات و تعهدات اعطایی/ایجاد شده به/برای هر ذینفع واحد که میزان آن حداقل معادل ۱۰ درصد سرمایه پایه مؤسسه اعتباری باشد. این حد برای شعبه بانک خارجی، ۳ درصد مجموع دارایی‌های شعبه می‌باشد» اطلاق می‌شود.

اطلاعات مابقی بانک‌ها نیز پس از بررسی‌های کارشناسی، دریافت اطلاعات کامل‌تر از آن‌ها و صحت سنجی، در آینده نزدیک منتشر می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه