English

صف های مردم پشت درهای بی تدبیری!

یکی از دلایل بحران در روزهای اخیر تنها موج گرانی نیست، بلکه برخی نگران این هستند که با قیمت های روز هم این کالاها به دست آنها نرسد و همین مساله منجر شده تا برخی به اعتراضات ساماندهی شده هم بپیوندند و به نوعی خوراک برای اپوزیسیون ها و براندازها به وجود بیاورند

صف های مردم پشت درهای بی تدبیری!

به گزارش خبرگزاری موج؛ درست همان روزی که دولت اعلام کرد قیمت کالاهایی مانند روغن، مرغ و ... گران می شود ویدیوهایی در شبکه های اجتماعی وایرال شد که نشان می‌داد مردم به فروشگاه های زنجیره ای برای خرید روغن و... هجوم می برند و عده ای هم در صف های طولانی منتظر رسیدن ماشین های مواد غذایی هستند و حتی اجازه خالی شدن بار را به کامیون ها نمی دهند. حالا وزیر صنعت، اعلام کرده ما چند روزی برای تامین روغن مشکل داریم و بعد از آن با واردات روغن مورد نیاز این مشکل برطرف می شود.

اکنون سوال این است که آیا دولت نمی دانست با اعلام گرانی یک کالا مردم برای خرید آن محصول هجوم می برند؟ آیا این اولین بار است که چنین اتفاقی رخ داده است؟ در سال های گذشته بارها به دلیل انتشار خبر کمبود گوشت و گرانی آن شاهد صف های طولانی جلوی فروشگاه ها بودیم و حتی در زمان شیوع گسترده کرونا در اروپا شاهد خالی شدن سوپرمارکت کشورهای بزرگ هم بوده ایم؛ آیا مسئولان نمی توانستند برای اجرایی تصمیمی به این بزرگی کمی بصیرت از خود نشان دهند و در زمانی که قرار بود کالا گران شود به اندازه کافی در بازار توزیع کنند تا حداقل نگرانی برای کمبود مواد غذایی وجود نداشته باشد.

شاید یکی از دلایل بحران در روزهای اخیر تنها موج گرانی نیست، بلکه برخی نگران این هستند که با قیمت های روز هم این کالاها به دست آنها نرسد و همین مساله منجر شده تا بعضا به اعتراضات ساماندهی شده هم بپیوندند و به نوعی خوراک برای اپوزیسیون ها و براندازها به وجود بیاورند و این مساله ادامه داشته باشد و اگر به زودی کالاهای مورد نیاز مردم در بازار تزریق نشود شاهد تشدید اعتراض ها و نگرانی ها باشیم.

در شرایط کنونی ممکن است برخی این اعتراض طبقات فرودست و حتی میان دست را یک تب چند روزه بخوانند که فروکش می کند، اما نباید به سادگی از کنار این مسائل گذشت، زیرا سطح نارضایتی در جامعه افزایش یافته و این مساله بسیار خطرناک است و می تواند مانند یک آتش زیرخاکستر در موقعیتی که حاکمیت پیش بینی نکرده شعله ور شود و مشکلات امنیتی را برای کشور به وجود بیاورد. از طرف دیگر در شرایط کنونی که ایران برای پیشبرد مذاکرات نیازمند آرامش داخلی برای بالا بردن قدرت چانه زنی و حفظ موقعیت خود در مذاکرات هسته ایی است، بی تدبیری مسئولان در تامین نیاز غذایی مردم باعث شده بسیاری از معادلات بهم بخورد. بنابراین بهتر است این ضرب المثل قدیمی را فراموش نکرد که «هرکجا بتوانی جلوی ضرر را بگیری سود است».

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه