English

در دیدار مسئولین ذوب آهن و اداره کل صمت اصفهان عنوان شد:

تعرفه سنگین برای صادرات ، برای تولید کنندگان چالش ایجاد می کند

ایرج رخصتی سرپرست مدیریت عامل ذوب آهن اصفهان سه شنبه ۳۰ فروردین ماه با امیرحسین کمیلی سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان دیدار و گفتگو کرد.

تعرفه سنگین برای صادرات ، برای تولید کنندگان چالش ایجاد می کند

به گزارش خبرگزاری  موج، رخصتی در این دیدار به برخی موانع پیش روی تولید کنندگان به ویژه صنعت فولاد اشاره کرد و گفت : ذوب آهن اصفهان در دوره ای تاسیس شد که صنعت چندانی در کشور نبود بنابراین به گونه ای شکل گرفت که بتواند تمام نیازهای خود را رفع نماید .

وی افزود : این شرکت قادر به تولید نسوز ، آهک و ساخت قطعات و تجهیزات مورد نیاز خود است و بدین منظور از کارخانه مختلف ریخته گری ، قالب سازی و غیره برخوردار است که فراتر از یک واحد صنعتی می باشد .

مهندس رخصتی با اشاره به برخورداری این شرکت از نیروگاه با توان تولید ۲۲۰ مگاوات برق ، گفت : نیروگاه های ذوب آهن ، برق مورد نیاز این واحد صنعتی را تامین می کنند و به طور کلی انتظار می رود که نگاه به این واحدها همچون دیگر واحدهای مشابه کشور باشد و قیمت انرژی و گاز مطابق قیمت های نیروگاهی محاسبه گردد .

سرپرست مدیریت عامل ذوب آهن اصفهان افزود : این مجتمع عظیم صنعتی طی دهه های گذشته و هم اکنون خدمات مختلفی به صنایع و جامعه در راستای مسئولیت های اجتماعی ارائه داده است و این انتظار وجود دارد که مسئولین حمایت لازم را از این تولید کننده مهم کشور داشته باشند .

وی با اشاره به اینکه صادرات ، در شرایط فعلی برای ذوب آهن حیاتی است و تعرفه سنگین برای صادرات ، این تولیدکننده را با مشکلات جدی مواجه می کند، افزود : تولید در شرایط فعلی سخت و با مشکلات بسیار مواجه است اما تنها راه کشور برای پیشرفت حمایت از تولید ملی است و قطعاً برداشتن مشکلات از پیش روی تولید کنندگان ، از جمله حذف موانع صادرات بسیار ضروری است .

امیرحسین کمیلی سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان نیز در این دیدار ، ذوب آهن اصفهان را عامل شکل گیری صنعت فولاد کشوردانست و گفت : بسیاری از صنتعگران کشور ، آموزش های اولیه را در ذوب آهن گذرانده اند و سپس در صنایع مختلف کشور خدمت نمودند .

وی افزود : در سال های اخیر ، این مجتمع عظیم صنعتی نگاه ویژه ای به فعالیت های دانش بنیان و بومی سازی داشته است و در این زمینه به صنایع دیگر هم خدمات خوبی ارائه کرده است .

کمیلی ، وظیفه اداره کل صمت به عنوان متولی صنعت اصفهان را حمایت از تولید کنندگانی همچون ذوب آهن و تسهیل گری در امر تولید دانست و گفت: حمایت از صنایع و رفع مشکلات پیش روی آنها که مورد تاکید مقام معظم رهبری است ، در اولویت برنامه های این اداره کل قرار دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه