English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

کنسرو و تن‌ماهی هم از سبد خانوار پر خواهد کشید!؟ رئیس سازمان حمایت کجاست؟

بعد از گرانی پی در پی گوشت و سایر اقلام خوراکی، حالا نوبت تن ماهی است که از سبد خانوارهای دهک پایین حذف شود. هرچند تاکنون مصوبه ای برای افزایش قیمت کنسرو داده نشده، اما فروشنده ها از همین الان گرانی را کلید زده اند.

کنسرو و تن‌ماهی هم از سبد خانوار پر خواهد کشید!؟ رئیس سازمان حمایت کجاست؟

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، در روزهای اخیر برخی مغازه ها قیمت کنسرو ماهی را افزایش داده و این مساله حکایت از این دارد که به زودی تورم این محصول هم زیاد خواهد شد و عده ای از مردم که توان خرید ماهی نداشتند، از این پس تن ماهی هم نمی‌توانند بخرند.

عضو هیات مدیر سندیکای کنسرو تن ماهی ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج با رد این ادعا که قیمت کنسرو در ماه رمضان افزایش یافته است، گفت: با توجه به اینکه کمبود روغن وجود دارد و سهیمه اسفندماه روغن کنسروسازی ها نیز هنوز تحویل داده نشده و از طرف دیگر قیمت مواد اولیه و بسته بندی و... نیز روندی افزایش داشته است،  همین مساله روی قیمت کنسرو تاثیر خواهد گذاشت، اما تاکنون مصوبه ای برای افزایش قیمت کنسرو داده نشده است.

محمد میررضوی با بیان اینکه قیمت ماهی در چند وقت اخیر تغییری نداشته است، اظهار کرد: تاکنون هیچگونه افزایش قیمت مصوبی برای ماهی یا کنسرو ماهی رخ نداده و سازمان های ذیربط وظیفه بررسی و برخورد با گرانی های غیرقانونی کنسرو ماهی را دارند.

میررضوی با بیان اینکه اگر روغن مورد نیاز کنسرو ماهی تامین نشود، تولیدکننده ها مجبورند با نرخ آزاد بخرند که خود همین مسئله نیز تورم زا خواهد بود، افزود: در شرایط کنونی کارخانه های شیشه هم کالا تحویل نمی دهند و این مساله به نظر می رسد ناشی از گرانی های احتمالی آینده باشد و همین موضوع روی محصولات کنسروهایی که در شیشه بسته بندی می شود تاثیر گذاشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزای موج، در هفته های اخیر گفته شده که قیمت کالاها در بازار جهانی به صورت میانگین ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده و همین جو منجر به بروز گرانی های جدید در بازار شده است، زیرا در شرایط کنونی دهک های پایین در ایران از محصولات پروتئینی، تنها تخم مرغ و تن ماهی می توانند استفاده کنند، به همین دلیل هنوز تقاضا دارد و اگر قرار باشد موج جدیدی از گرانی ها اتفاق بیفتد، دیگر دهک های پایین جامعه باید با هر نوع محصول پروتئینی در سبد غذایی خود خداحافظی کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه