English

مدیرعامل فولاد مبارکه مطرح کرد؛

به‌کارگیری همه‌جانبه ظرفیت‌های فولاد مبارکه برای تحقق شعار سال/ تحول کشور در گرو تولید دانش‌بنیان صنایع کشور

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه با بیان این که زمانی در کشور شاهد یک تحول دانش‌بنیان خواهیم بود که صنایع بزرگی همچون فولاد مبارکه متحول و دانش‌بنیان شوند، گفت: خوشبختانه فولاد مبارکه زیرساخت‌های تحقق شعار سال ۱۴۰۱ را فراهم کرده و آماده ایفای نقش ویژه خود با محوریت شعار "تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین" است.

به‌کارگیری همه‌جانبه ظرفیت‌های فولاد مبارکه برای تحقق شعار سال/ تحول کشور در گرو تولید دانش‌بنیان صنایع کشور

 

به گزارش خبرگزاری موج، محمدیاسر طیب‌نیا ، با اشاره به انتخاب شعار تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین برای سال ۱۴۰۱ اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب کلیدواژه "تولید" را برای نامگذاری سال‌های اخیر انتخاب فرموده‌اند و این امر نشان‌دهنده اهمیت موضوع تولید برای ایشان و نقش ویژه تولید در گره‌گشایی از مشکلات کشور است.

وی افزود: به لطف خداوند متعال، در بحث تولید زیرساخت‌های بسیار خوبی در گروه فولاد مبارکه شکل گرفته و در حوزه تولید محصولات کیفی اقدامات مثبت و دستاوردهای قابل قبولی را شاهد هستیم.

شروع رکوردزنی‌های فولاد مبارکه در نخستین روز سال

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: در صورتی که موانع تولید ازجمله، انرژی، حمل و نقل و مواد اولیه برطرف شوند، امکان بهره‌برداری از تمامی ظرفیت تولید موجود در شرکت‌های تولیدی گروه فولاد مبارکه وجود خواهد داشت.

وی اذعان داشت: فولاد مبارکه در لبیک به منویات مقام معظم رهبری در نخستین روز سال جدید، موفق به رکوردزنی روزانه تولید آهن اسفنجی شد و با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته قطعاً شاهد رکوردزنی‌های بیشتری طی روزها و ماه‌های پیش رو، در این شرکت خواهیم بود.

ضرورت گسترش نهضت استفاده از ظرفیت‌های موجود در کشور

طیب‌نیا با تأکید بر ضرورت گسترش نهضت استفاده از ظرفیت‌های موجود در کشور از طریق شرکت‌های دانش‌بنیان تصریح کرد: ظرفیت‌های بسیار ارزشمندی در کشورمان ایجاد شده که باید از آن‌ها حداکثر استفاده و بهره‌برداری صورت گیرد؛ در صنعت فولاد کشور نیز بالای ۴۰ میلیون تن ظرفیت وجود دارد و در دیگر صنایع مهم ازجمله صنایع مرتبط با انرژی، ظرفیت‌های موجود خوبی نهفته است که باید به آن‌ها توجه ویژه داشت و در خصوص استفاده بهینه انرژی در کشور کارهای بسیاری بایستی صورت بگیرد و همچنان ضعف جدی در مصرف انرژی برق، آب و گاز وجود دارد.

وی افزایش بهره‌وری و ارتقای میزان استفاده از ظرفیت‌های موجود کشور را ضروری دانست و عنوان داشت: نظم‌بخشی به کار، ارتقای کیفیت سرمایه‌های انسانی، آموزش به سرمایه‌های انسانی و مدیریت علمی ازجمله مواردی است که کمک زیادی به استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود خواهد کرد.

هوشمندی فولاد مبارکه در فراهم‌سازی زیرساخت‌ تحقق شعار سال

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه بیان کرد: از آن‌جایی که فولاد مبارکه یکی از مجموعه‌های هوشمند در کشور است، خوشبختانه زیرساخت‌های تحقق شعار سال ۱۴۰۱ را فراهم کرده و آماده ایفای نقش ویژه خود با محوریت شعار "تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین" است چراکه باور داریم صنایع بزرگ هر کشور، موتور محرکه اقتصاد و پیشرانان حرکت صنعتی و رشد اقتصادی آن کشور هستند.

وی ادامه داد: اگر به دنبال تحول هستیم، این تحول باید از صنایع بزرگ شروع شود؛ زمانی در کشور شاهد یک تحول دانش‌بنیان خواهیم بود که صنایع بزرگی همچون فولاد مبارکه متحول و دانش‌بنیان شوند چراکه تأثیر خود را در مجموعه‌های بالادست و پایین‌دست خود خواهند گذاشت.

نقشه راه نوآوری و فناوری فولاد مبارکه آماده اجراست

طیب‌نیا اضافه کرد: فولاد مبارکه به عنوان الگوی ملی موفق بنگاه‌داری همچنان که در عرصه‌های مختلف ازجمله بومی‌سازی، تولید محصولات کیفی و خاص پیشتاز بوده، باید در حوزه دانش‌بنیان نیز پیشتاز و پیشرو باشد و به عنوان یک عامل مؤثر و پیشران در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری گام بردارد.

وی یادآور شد: شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولاد مبارکه از سال گذشته از سوی فولاد مبارکه مأموریت پیدا کرد تا نقشه راه حمایت فولاد مبارکه از شرکت‌های دانش‌بنیان و ورود جدی به حوزه نوآوری و فناوری را ترسیم کند که این امر در اسفندماه سال گذشته توسط این شرکت محقق گردید؛ نقشه راه نوآوری و فناوری فولاد مبارکه آماده اجراست که در همین راستا کمیته‌های مربوطه شکل گرفته و اتاق فکرهای مرتبط مأمور شده‌اند تا این نقشه را که حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، بخشی از این طرح جامع را شامل می‌شود، اجرایی کنند.

ضرورت تحقق بزرگترین تحول حوزه نوآوری کشور در فولاد مبارکه

مدیرعامل فولاد مبارکه با تأکید بر ضرورت تولید دانش‌بنیان در صنایع مادر و بزرگ کشور تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در یکی از سخنرانی‌های خود فرمودند:«در خصوص دانش‌بنیان بودن صنایع بزرگ غفلت شده است»؛ این فرمایش ایشان مؤید این موضوع است که نقش شرکت‌های مادر و بزرگ کشور تا چه اندازه در تحقق تولید دانش‌بنیان و حمایت از مجموعه‌های دانش‌بنیان بی‌بدیل و ویژه است؛ در همین راستا ضروری است که بزرگترین تحول حوزه نوآوری کشور در فولاد مبارکه محقق شود.

وی متذکر شد: شرکت فولاد مبارکه با حفظ جایگاه خود در حوزه‌های زیرساختی، ورود به کسب‌وکارهای نوین و ایجاد نوآوری بنا دارد تا به عنوان موتور محرکه فناوری و نوآوری کشور، نه‌تنها در بخش صنایع فولادی بلکه در دیگر بخش‌های کشور با سرمایه‌گذاری براساس مدل‌های پیشرفته جهانی درصدد تحقق این مهم باشد.

فرمایشات اخیر رهبر انقلاب نشان‌دهنده صحیح بودن استراتژی فولاد مبارکه است

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه ابرازداشت: تأکیدات مقام معظم رهبری بر توسعه مراکز دانش‌بنیان، ارتقای بهره‌وری و کاهش هزینه‌ها در فرمایشات اخیر ایشان، نشان‌دهنده صحیح بودن استراتژی و مسیری است که فولاد مبارکه در آن قرار گرفته است.

وی با بیان این که موضوع دانش‌بنیان در فولاد مبارکه از اهمیت بالایی برخوردار است، خاطرنشان کرد: فولاد مبارکه همواره درصدد جذب سرمایه انسانی دانش‌بنیان بوده و در کنار آن نیز از شرکت‌های دانش‌بنیان کشور حمایت کرده است.

طیب‌نیا با بیان این که فولاد مبارکه همواره صنعت دوستدار محیط زیست بوده است، عنوان داشت: توسعه مبتنی بر صنعت سبز متضمن فعالیت‌های فولاد مبارکه در ۳ محور نوآوری، فناوری و دانش‌بنیان است؛ فولاد مبارکه اقدامات زیادی در راستای حفظ محیط زیست انجام داده و این اقدامات فراتر از استانداردها و شاخص‌های محیط زیست بوده است و با فاصله بسیار زیاد در مقایسه با دیگر مراکز صنعتی در حوزه رسیدن به صنعت سبز گام برداشته است.

وی در پایان با اشاره به طرح‌های توسعه‌ای فولاد مبارکه که در سال ۱۴۰۰ کلید خورده‌اند و پروژه‌های در حال تکمیل این شرکت ابراز کرد: امیدوارم اشتغال‌زایی مستقیم و غیر مستقیم بیش از ۱۲ هزار نفری از سوی فولاد مبارکه و از طریق اجرای طرح‌های توسعه‌ای در اقصی‌نقاط کشور کلید بخورد و تعداد قابل توجهی از جوانان کشورمان مشغول به کار شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی