English

افزایش ۵۷ درصدی حداقل حقوق کارگران در سال ۱۴۰۱

اعضای شورای عالی کار، حداقل دستمزد سال آینده کارگران را ۵۷.۴ درصد افزایش دادند.

افزایش ۵۷ درصدی حداقل حقوق کارگران در سال ۱۴۰۱

به گزارش خبرگزاری موج، چهارمین نشست دستمزد شورای عالی کار که از ساعت ۱۸ عصر چهارشنبه با حضور نمایندگان کارگری و کارفرمایی و دولت آغاز شده بود پس از ۱۵ ساعت چانه زنی و مذاکره طولانی و فشرده سرانجام با توافق شرکای اجتماعی نتیجه داد و اعضای شورای عالی کار، حداقل دستمزد سال آینده کارگران را ۵۷.۴ درصد افزایش دادند.

بر این اساس حداقل دستمزد ۱۴۰۱ از دو میلیون و ۶۵۵ هزار تومان به ۴ میلیون و ۱۷۹ هزار تومان افزایش یافت.

شورای‌عالی کار در خصوص مبلغ حق مسکن و بن خواربار نیز تصمیم گیری کرد و مبلغ بن خواربار کارگران را ۸۵۰ هزار تومان و حق مسکن را ۶۵۰ هزار تومان تعیین کرد اما مصوبه مهم شورا در خصوص میزان سایر سطوح مزدی بود که آن را تا ۳۸ درصد بالا برد.

بیشتر بخوانید:

حق اولاد کارگران در سال ۱۴۰۱ چقدر است؟/ آیا حق اولاد به تمام کارگران متاهل تعلق می‌ گیرد؟

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • ناشناس

    این دولتم فقط به فکرکارفرمابود ،۵۷ درصد واقعا مسخره اس ،بیچاره کارگربااین مسئولین ظالم ،خط فقر۱۲ سبدمعیشت ۹ پایه حقوق ۴ وخورده ای ،لعنت بهتون عرضه جلوی افزایش تورمم ندارین بگیرین همتون دروغگویین

  • ناشناس

    با این افزایش حقوق غیر منطقی ، اکثر کارفرماها کارخانه ها و کارگاه هاشونو تعطیل می کنند و کارگرها رو اخراج می کنند. چون دیگه نمی تونند حقوق بدن. همین افزایش حقوق داره پالس میده به بقیه افراد جامعه که با شروع سال جدید اون ها هم 60 درصد بندازن روی قیمت اجناسشون . کارگرها فکر نکنند که به نفعشون شده. شما که 57 درصد اضافه تر می گیرید ، کارفرماهاتون اجناسشونو 70 درصد گرونتر از سال پیش می فروشند . یعنی اینکه امسال هم شماها فقیرتر می شوید . من خودم صاحبخانه ام و آپارتمانمو سال جدید 100 درصد اجاره اشو گرونتر می کنم . چون کارگرها حقوقشون 57 درصد زیاد شده و حق مسکنشونم زیاد کردن. پس منم حق دارم اجاره خونه امو 100 درصد گرون کنم .

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه