English

وزیر اقتصاد خبر داد؛

حذف مجوز پیشینی برای ۳۳۰ کسب و کار خانگی

وزیر امور اقتصادی و دارایی در گفتگو با خبرنگاران و در حاشیه نشست هیئت مقررات‌زدایی و تسهیل مجوزهای کسب و کار از حذف امضاهای طلایی و مجوزهای پیشینی ۳۳۰ مورد از مشاغل و کسب و کارهای خانگی خبر داد.

حذف مجوز پیشینی برای ۳۳۰ کسب و کار خانگی

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، سیداحسان خاندوزی در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سئوالی در خصوص مصوبات جلسه هیئت عالی مقررات‌زدایی و تسهیل مجوزهای کسب و کار گفت: در این جلسه در خصوص ۴ مصوبه مهم تصمیم‌گیری شد، که در صدر آنها که به نظر می‌رسد دامنه وسیع‌تری از فعالان اقتصادی را در بر می‌گیرد و برای آحاد مردم جذاب‌تر خواهد بود، مسئله مجوزهای مشاغل خانگی اعلانی است.

وزیر اقتصاد در ادامه و در تشریح این موضوع گفت: بر اساس این مصوبات ۳۳۰ کسب‌و‌کار خانگی صرفاً با ثبت در درگاه ملی مجوزها و سامانه وزارت تعاون، رفاه و کار اجتماعی و با تعهد به اینکه شرایط آن کسب و کار را رعایت خواهند کرد، می‌توانند بلافاصله شروع به فعالیت کنند و برای آنها مجوز پیشینی صادر نمی‌شود؛ در نتیجه امضای طلایی اولیه کنار گذاشته خواهد شد.

وی در ادامه گفت: نظارت دستگاه‌های اجرایی پس از آن خواهد بود که مشاغل یاد شده در این درگاه ثبت شده و مجوز را به صورت برخط دریافت کردند و بعد از آن در هفته‌ها و ماه‌های بعد نیز دستگاه‌ها می‌توانند برای نظارت مراجعه کنند.

وزیر اقتصاد در ادامه گفت: قرار شد، دامنه وسیعی از کسب و کارهای خانگی که ۳۳۰ مجوز مربوط به مشاغل خانگی اعلانی را شامل می‌شود، در این چارچوب قرار گیرند و به نظر می‌رسد این تصمیم خبر خوبی است که می‌توان آن را به مردم عزیز کشورمان اعلام کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه