English

۵عامل مهم در بازار بیتکوین که باید در این هفته به آن‌ها توجه داشت

بیتکوین (#BTC) این هفته را با حرکتی آرام به سمت حمایت 40 هزار دلاری آغاز کرده است.

5عامل مهم در بازار بیتکوین که باید در این هفته به آن‌ها توجه داشت

به گزارش خبرگزاری موج، اگرچه بیتکوین از لحاظ قیمتی در محدوده مناسبی قرار ندارد اما بسیاری از هولدرهای بلندمدت این رمزارز به دارایی‌های خود افزوده‌اند و از لحاظ بنیادی بیتکوین در حالتی ایده‌آل است، با توجه به این نکته، معامله‌گران می‌توانند به 5 عامل زیر در طی هفته آتی توجه داشته باشند. 

 پرایس اکشن بیتکوین

 پس از اینکه بیتکوین هفته گذشته محدوده‌ی 45500 دلاری را پشت سر گذاشت، در انتهای هفته این ارز شرایط نسبتا آرامی را سپری کرد و در نمودار آن تعدادی کف‌ پایین‌تر نیز تشکیل شد. در نهایت، کندل هفتگی مانند هفته پیش از آن زیر 42 هزار دلار بسته شد. 

‌Matthew Hyland از تحلیل‌گران بازار نیز اعلام کرد که بر این باور است که بیتکوین همچنان در حال نوسان بین حمایت‌ها و مقاومت‌ها است و از نظر او شرایط قیمتی این ارز نگران‌کننده‌ نیست.

رشد شاخص DXY و تاثیر آن بر بیتکوین

از دیگر عوامل کاهش قیمت بیتکوین می‌توان به رشد شاخص DXY اشاره کرد. از تاریخ 4 فوریه شاخص DXY به روند نزولی خود طی هفته پیش از آن پایان داد که این رویداد، به ضرر دارایی‌های ریسک پذیر می‌باشد.

‌بازار سهام نیز که از پیش به علت احتمال افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو متشنج شده بود، این هفته نیز درگیر وضعیت تنش‌ها و جنگ بین روسیه و اوکراین خواهد بود. در این رابطه Lyn Alden اظهار کرد که در قرن گذشته، تنها 4 سال بوده که هم سهام و هم اوراق قرضه سال منفی‌ای را با هم تجربه کرده‌اند.

‌در همین حال، قیمت نفت نیز با وجود این تنش‌ها تا مرز 100 دلار بالا رفت. قیمت نفت برنت آتی نیز در روز دوشنبه از بشکه‌ای 96 دلار نیز گذشت.

 ارتباط بازار اسپات و فیوچرز بیتکوین

باتوجه به صعود و نزول قیمت بیتکوین طی هفته گذشته، بازارهای مشتقه بیتکوین هفته شلوغی را پشت‌سر گذاشتند. براساس نظر Checkmate،از تحلیلگران اصلی Glassnode، اهرم شاخص Open Interest درحال ناپدید شدن از بازارهای فیوچرز می‌باشد که به معنی کاهش احتمال لیکویید شدن است. البته این واقعه به علت تحرکات قیمتی بیتکوین نبوده و خود معامله‌گران در حال تغییر استراتژی‌های خود می‌باشند.

 با توجه به رابطه بین قیمت بازار اسپات و فیوچرز بیتکوین، مفسر Byzantine General اظهار کرد که اکنون این احتمال وجود دارد که معاملات آتی و فیوچرز، در قیمت‌هایی پایین‌تر از قیمت بیتکوین در بازار اسپات معامله شوند.

  ATH زدن هش‌ریت و سختی شبکه بیتکوین

بیتکوین از لحاظ بنیادی سال بسیار خوبی را پشت سر گذاشته و در آخر هفته گذشته نیز، هش‌ریت شبکه بیتکوین، که تخمینی از انرژی مورد نیاز برای استخراج بیتکوین می‌باشد، به بالاترین مقدار خود رسید. هش‌ریت شیکه بیتکوین از اواسط سال گذشته روند صعودی داشته و اکوسیستم بیتکوین در عرض چند ماه، توانست تاثیرات لغو استخراج بیتکوین در کشور چین را خنثی کند. 

سختی‌شبکه بیتکوین نیز توانسته از بعد اخبار چین، روند صعودی خود را باز یابد و برای اولین بار به بیش از 27 تریلیون رسیده است.

 هولدرهای بیتکوین 

‌هولدرهای بیتکوین بیش از هر زمان دیگری به نگهداری از دارایی‌های خود اعتقاد دارند و داده‌های درون شبکه نیز این مرد را تایید می‌کنند.  PlanC نیز در توییتر اعلام کرد که کیف‌پول‌های متعلق به هولدرهای بلندمدت بیتکوین، به طور چشمگیری در حال افزایش هستند و تحرکات قیمتی اخیر بیتکوین نیز به این روند کمک کرده است.

وی همچنین با استناد به داده‌های Glassnode اشاره کرد که تعداد کیف پول‌هایی که حداقل دو تراکنش واریزی بزرگ داشته و تراکنش خروجی نداشته‌اند، اکنون به بالاترین حد خود در طی پنج سال گذشته رسیده‌است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه