English

۵عامل مهم در بازار بیتکوین که باید در این هفته به آن‌ها توجه داشت

بیتکوین هفته جدید را امیدوارکننده شروع کرد ولی کندل هفتگی این ارز 1000 دلار کمتر از قیمت شروع هفته آن و در 37 هزار دلار بسته شد.

  5عامل مهم در بازار بیتکوین که باید در این هفته به آن‌ها توجه داشت

به گزارش خبرگزاری موج، بیتکوین هفته جدید را امیدوارکننده شروع کرد ولی کندل هفتگی این ارز 1000 دلار کمتر از قیمت شروع هفته آن و در 37 هزار دلار بسته شد.

 با شروع ناامیدکننده بیتکوین در ماه اول سال میلادی جدید و موضع نامشخص فدرال رزرو در رابطه با نرخ بهره، معامله‌گران می‌توانند به 5 عامل زیر توجه داشته باشند. 

 تاثیر خرس‌ها در کندل هفتگی بیتکوین 

‌ Scott Melker از معامله‌گران و تحلیل‌گران بازار اظهار داشت که حجم قوی‌ای که در فروش‌های صرافی Bitstamp بیتکوین را به 36650 دلار رساند منجر به بد بسته شدن کندل هفتگی این ارز شد و اضافه کرد تا زمانی که کندل هفتگی بیتکوین بالای 39600 بسته نشود بازار صعودی نخواهد شد.

 تحلیل‌گر Rekt Capital نیز اظهار داشت بیتکوین همچنان درگیر مقاومت 38500 دلار می‌باشد و او نیز اعلام کرد تا موقعی که کندل هفتگی بیتکوین بالای 39 هزار دلار بسته نشود، بازار نزولی خواهد بود.

 بدترین عملکرد ماهیانه S&P 500 از مارس 2020 تاکنون

 با افزایش معاملات فیوچرز پیش از جلسه دوشنبه فدرال رزرو، S&P 500 که بیتکوین در ماه های اخیر همبستگی زیادی با آن نشان داده است، به سمت بدترین عملکرد ماهانه خود از مارس 2020 پیش می رود.

‌S&P در این ماه 7 درصد کاهش ارزش را تجربه کرده که بازتاب آغاز پر تنش سال برای بیتکوین است. از علت‌های این ریزش، سیاست‌های انقباضی فدرال رزرو برای مقابله با تامین نقدینگی بی‌سابقه در آغاز همه‌گیری ویروس کرونا می‌باشد. عدم مشخص شدن زمان افزایش نرخ بهره مشکل دیگری برای سرمیه‌گذاران بیتکوین می‌باشد.

فرمان اجرایی آتی دولت بایدن در مورد ارزهای دیجیتال که به ماه فوریه منتقل شده است، از عوامل مهم دیگری‌است که می‌تواند بر بازار ارزهای دیجیتال تاثیرگذار باشد..

 سرمایه‌گذاران بلندمدت بیتکوین

روند بادوام سرمایه‌گذاران قدیمی بیتکوین که به دارایی‌های خود دست نمی‌زنند، همچنان ادامه دارد. داده‌های Glassnode این هفته نیز تأیید می‌کنند که تعداد بیتکوین‌هایی که آخرین بار بین پنج تا هفت سال پیش جابجا شده‌اند، به بالاترین حد خود رسیده است. این تعداد از بیتکوین‌های جابجا نشده اکنون به 716727 عدد رسیده است.

 در همین حین، در ماه ژانویه شاهد کاهش ذخایر بیتکوین در صرافی‌ها علیرغم کاهش قیمت این ارز بوده‌ایم. طبق داده‌های Glassnode، ذخایر بیتکوین صرافی های بزرگ تنها در این هفته، حدود 243 میلیون دلار کاهش یافته‌اند.

‌ کاهش 30 درصدی صندوق بیتکوین Grayscale

اوضاع صندوق سرمایه‌گذاری بیتکوین شرکت Grayscale مساعد نیست. با وجود اینکه داده‌ها از علاقه نهادها به سرمایه‌گذاری در بیتکوین در ژانویه خبر می‌دهند، ام تقاضا برای محصولات سرمایه‌گذاری BTC همچنان رو به کاهش است.

طبق داده‌های شرکت Coinglass، هفته گذشته GBTC (صندوق سرمایه‌گذاری بیتکوین شرکت Grayscale)، با ارزش بسیار کمتری نسبت به قیمت بیتکوین معامله شد. در تاریخ 22 ژانویه، برخی شرکت‌ها توانستند سهام GBTC را تقریباً 30 درصد کمتر از قیمت اسپات بیتکوین در آن روز خریداری کنند. Jan Wuestenfeld تحلیلگر آنچین اظهار داشت که علیرغم گپ قیمتی، GBTC لزوما برای سرمایه‌گذاران نهادی در بلندمدت سودده نخواهدبود.

 شاخص ترس و طمع

شاخص ترس و طمع که از ابتدای سال 2022 تا کنون در محدوده «ترس شدید» قرار داشته، این شاخص هم‌اکنون در حال بهبود است. روز یکشنبه، این شاخص برای اولین بار از 3 ژانویه از منطقه "ترس شدید" خارج شد و عددی بالای 25 را نشان داد. اگرچه با بسته شدن کندل هفتگی ضعیف بیتکوین، این شاخص دوباره به محدوده ترس شدید بازگشت.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه