English

جعفر قادری در گفتگو با خبرگزاری موج؛

تسهیلات ساخت مسکن مشکلات مردم راکامل کاهش نمی دهد

رئیس کمیته اقتصادی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: میزان تسهیلاتی که هم اکنون از سوی بانک ها به مردم و انبوه سازان پرداخت می شود، نسبت به هزینه خرید مسکن شاید خیلی قابل توجه نباشد.

تسهیلات ساخت مسکن مشکلات مردم راکامل کاهش نمی دهد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، رئیس کمیته اقتصادی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی  به بیان توضیحاتی لزوم اعطای تسهیلات ساخت مسکن برای رونق حوزه مسکن در کشور پرداخت.

جعفر قادری رئیس کمیته اقتصادی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، درباره تسهیلات ساخت و ساز و خرید مسکن از سوی بانک ها و میزان موثر بودن این تسهیلات برای حل مشکلات مردم  در این بخش گفت: میزان تسهیلاتی که هم اکنون از سوی بانک ها به مردم و انبوه سازان پرداخت می شود، نسبت به هزینه خرید مسکن شاید خیلی قابل توجه نباشد.

قادری ادامه داد: نرخ تورم در سال های گذشته افزایش یافته و هزینه تمام شده یک متر واحد مسکونی در کشور بسیار گران تمام می شود، از سوی دیگر درآمدها و قدرت خرید مردم به همین نسبت به روز رسانی نشده و به همین دلیل خرید مسکن به یک مشکل برای مردم تبدیل شده است. 

قانون جهش تولید ملی مسکن 

رئیس کمیته اقتصادی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس  اظهار کرد: مسائل مختلفی که در بالا گفته شده سبب شده تا این تسهیلات نتواند کمکی به مردم بکند اما در نهایت نیز بدون این تسهیلات مردم به طور کلی امید خود را برای خانه دار شدن از دست می دهند.

این نماینده مجلس یازدهم خاطر نشان کرد: با استفاده از تسهیلات مسکن مردم می توانند بخشی از مشکلات خود را حل کنند و بر اساس قانون جهش تولید ملی مسکن مصوب مجلس هم بانک ها ملزم شده اند ۲۰ درصد اعتبار خود یعنی ۳۶۰ هزار میلیارد را به بخش تسهیلات مسکن تخصیص دهند. 

رئیس کمیته اقتصادی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس  اضافه کرد: تسهیلات مسکن می تواند بخشی از هزینه مردم را تامین و سختی موجود در این راه را هموار کند. 

قادری درباره وعده ساخت ۴ میلیون مسکن در ۴ سال در دولت فعلی نیز گفت: همین که نگاه دولت فعلی مثل دولت قبل به حوزه مسکن نیست، نشانه خوبی است. در دولت دوازدهم و یازدهم دولت ساخت مسکن را وظیفه خودش نمی دانست در صورتی که مسکن کالایی است که مصرف آن پیامدهای جنبی مثبتی دارد و بر روی رفاه کل جمعیت کشور تاثیر می گذارد. 

قادری خاطر نشان کرد: مسکن در زمره کالای شایسته در اقتصاد از آن نام می برند. اینکه دولت می تواند یا نمی تواند موفق به سرانجام رساندن قانون جهش تولید ملی مسکن شود خیلی مهم نیست بلکه آنچه دارای اهمیت است این است که این جهت گیری ها درست و صحیح است و می تواند عرضه مسکن را بیشتر کند و دغدغه ی اصلی مردم که مسکن است را تا اندازه ای حل و فصل کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی